OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi en Projekt/Kravledare för BUY processerna inom SAP (S/4 HANA)
Uppdragsbeskrivning:
Hos kunden pågår ett program som innebär en modernisering och standardisering av berörd verksamhet genom att implementera SAP S/4 och utveckla framtidens processer och arbetssätt. Programmet är indelat i två etapper med olika faser och befinner sig nu i uppstarten av Etapp2.
Inom Etapp2 kommer nya eller ändrade förmågor inom Inköp och kategori, pris och kampanj, logistik, finans och butik att realiseras. Etapp2 innehåller även en stor mängd gränssnitt och beroende till andra system. Ett stort antal medarbetare kommer att utbildas i de nya processerna.
Programmet är ett strategiskt initiativ hos kunden som helhet och dess påverkan på verksamheten är omfattande men också en möjliggörare för flera av de övriga strategiska initiativen. Följaktligen kommer det att vara det högst prioriterade IT-programmet under kommande år.
Rollbeskrivning
Ansvar och aktiviteter som ska genomföras inom ramen för uppdraget:
Vi letar efter dig som har erfarenhet av och förstår de processer som hanteras av en inköp- och kategoriorganisation inom dagligvaru- eller detaljhandeln samt hur SAP kan stötta det arbetet. Du hjälper oss att skapa effektiva, underhållsvänliga och robusta processer och lösningar med fokus på affärs- och processperspektivet likväl som det tekniska perspektivet.
Du har flera års erfarenhet av:
- Att arbeta med BUY processerna inom SAP, företrädesvis för nyare versioner av retailkomponenter i landskapet, såsom Condition Contract, men likväl även Cost pricing och pricing
- Att ha genomfört uppdrag/projekt där du effektivt kommunicerar med verksamheten genom att kombinera dina tekniska färdigheter med god kommunikationsförmåga. Du behärskar förstås både svenska och engelska i tal och skrift.
- Att ha en mycket god förståelse för affärsprocesser, inom hela dagligvaruhandeln, och hur de relaterar data med tillhörande IT-system.
- Att specificera krav på och förklara behov och begränsningar för både verksamhet och SI-partner genom alla delar i programmet från design till PGLS.
Teknisk miljö
SAP S/4 HANA, Master Data Governance (MDG), BW4, Microsoft Biztalk, Microsoft Azure, SAP HEC
Ansvar och leverabler
- Ansvarig för att driva arbetet och stötta verksamheten inom inköp och kategori
- I nära samarbete med programmets SI-partner identifiera behov och krav likväl som anpassningar till SAP Model Company
- Under validation workshop säkerställa design av lösningen
- Under utveckling och test stötta verksamheten för att säkerställa att lösningen fyller verksamhetens behov
- Tillsammans med verksamheten och SI-partner skapa detaljerad way of working samt identifiera behov av nya eller uppdaterade roller
- Tillsammans med verksamheten och SI-partner ta fram underlag för utbildning
- Fungera som länk mellan samt kravställare mot övriga berörda avdelningar inom verksamheten
- Identifiera och analysera affärsbehov och strategier för att hitta hållbara, långsiktiga och kostnadseffektiva lösningar som möter programmets krav på tid och kvalitet.
- Nära samarbete med projektledare, arkitekter och applikationsledare inom programmet.
- Stödja affärsprocess- och migreringsteam i deras arbete.
Startdatum: 2020-08-10
Längd: 2021-06-30
Plats: Stockholm on-site
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska
Vänligen ansök direkt via vårt system med:
- ditt uppdaterade CV
- timpris (inkl. omkostnader)
- information om när du är tillgänglig för att påbörja uppdraget
- i motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.