OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Vi vill att medborgarna ska ha förtroende för Socialtjänsten i Botkyrka och vända sig till oss när de behöver det så att små bekymmer inte ska bli stora problem.Vårt arbete präglas av alla människors lika värde. Vi utgår från människors egen förmåga och eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.
Vi är ca 400 personer som arbetar inom något av områdena: barn och unga, socialpsykiatri, försörjningsstöd, beroende och missbruk, eller boendefrågor.
Du kommer att vara placerad på Stöd- och utvecklingsenheten, som är en stabsfunktion med olika specialistkompetenser samlade under en verksamhetschef.
På Stöd- och utvecklingsenheten arbetar ca 25 personer.
ARBETSUPPGIFTER
Som arkivarie på Socialförvaltningen kommer du att ansvara för förvaltningens arkiv. Du leder utvecklings- och förbättringsprojekt kopplat till detta och du driver självgående projekt för att utveckla förvaltningens arkivhantering, vilket bl.a. kommer att innehålla följande:
• Utveckla arkivorganisationen
• Upprätta arkivbeskrivning med arkivregler
• Förtydliga rutiner för hantering av akter från start till avslut av ärende till gallring
• Utveckla och revidera dokumenthanteringsplanen som ska vara baserade på verksamheternas processer
• Strukturera och gallra i befintligt arkiv
• Ta fram implementeringsplan
Socialförvaltningen har ett utvecklingsarbete att göra för att öka struktur för arkiv och gallring inom socialförvaltningen för att uppnå god kvalitet och rättssäker hantering av akter. Som medarbetare hos oss är du med och bygger upp och bidrar till utvecklingen i en ny organisation som blickar framåt. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka både processer och arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande. Du har kunskap om gällande lagstiftning inom offentlig verksamhet och därmed de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet, såsom offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen, arkivlagen och personuppgiftslagen. Du har lätt för att kommunicera, både muntligt och skriftligt. Detta är ett perfekt tillfälle för dig som nyutexaminerad arkivarie att få utöva dina kunskaper i ett omfattande och viktigt projekt hos oss på Socialförvaltningen.
Som person är du analytisk och har god förmåga att identifiera arbetsflöden och processer. Du har verksamhetsutveckling och informationsförvaltning i fokus och arbetar proaktivt genom att uppmärksammar utvecklingsområden. Du tar fram nya rutiner och utvecklar och ser över arbetssätt tillsammans med verksamheten. Du är bra på att samarbeta med kollegor och samtidigt van att arbeta och driva projekt självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföretag undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Anneth Löfgren
0853061916
SSR Kicki Nikoloulia
08-53062197
chef, Stöd- och Utvecklingseneheten Sara Hellblom Gustafsson
08-530 623 20
Chef Stöd- och utvecklingsenheten Sara Hellblom Gustafsson
070-886 13 33
HR-koordinator Jenny Bruhn
070-183 64 97
Enhetschef Katarina Lindström
0701826137