OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Øresundsbro Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs till lika delar av den svenska och danska staten. Øresundsbro Konsortiet äger och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Vår vision är en dynamisk Öresundsregion där alla med bil har BroPass. Vi är 145 medarbetare som jobbar för att Øresundsbron ska vara den bästa vägen till upplevelser och möjligheter på andra sidan Öresund. Våra medarbetare skapar möjligheter till vår framgång. Vår organisation är präglad av proaktivitet, förändringsvilja och öppenhet. Ett välfungerande samarbete är en förutsättning för att nå våra mål. Och därför är vi på Øresundsbron hjälpsamma brobyggare.
För att upprätthålla driften av och ansvara för världens modernaste betalstation söker vi nu en medarbetare till teamet som projektledande systemkoordinator.
Öresundsbron har de senaste åren bytt eller uppgraderat de viktigaste kärnsystemen och har modernt systemstöd för att fortsatt utveckla affären och verksamheten efter kundkrav och marknadsförutsättningar. Ett av de viktigaste systemen är betalsystemet som ser till att kunder på ett smidigt sätt kan betala i samband med passagen i betalstationen. Drift- och underhåll av systemet utförs av externa leverantörer baserat på funktionsbaserade underhållsavtal.
Arbetsuppgifter
Din uppgift blir att upprätta förvaltningsplaner för betalsystemet på kort och lång sikt samt kostnadsberäkna, projektleda, designgranska och testa. I den löpande driften ska du bland annat styra och följa upp leverantörerna.
Du agerar som europeisk samarbetskoordinator i en samordnande roll för de affärsrelationer som Öresundsbron har på motsvarande funktioner inom Europa. Ditt arbete är i den dagliga verksamheten, där du bidrar med nytänkande och ser möjligheter att driva igenom förenklingar och förbättringar. Du kommer att arbeta nära andra avdelningar och i detta samarbete driva förändringar och utveckling av betalsystemet med tillhörande betalningsmedel.
Det är viktigt att du har en stark teknisk förståelse då du kommer ha en aktiv roll i den managementgrupp som ansvarar för att ta de utarbetade kraven till beslutande instans.
Kvalifikationer
* Projektledarerfarenhet
* Grundläggande teoretisk IT-utbildning och gärna på högskolenivå
* Dokumenterad erfarenhet av att leda IT-relaterade projekt i verksamhetsutveckling
* Erfarenhet av PowerBI, QlickView och SQL
Det är starkt meriterande om du har
* erfarenhet av att styra leverantörer på funktionsnivå
* erfarenhet av att skriva styrdokument på affärsengelska
* Testkoordinering
Vi ser vidare att du har hög administrativ förmåga, är drivande, målinriktad, relationsorienterad och kommunikativ. Du har stor förmåga att på det svenska eller danska språket uttrycka dig i tal och skrift. Som svenskspråkig har du god förståelse för danska och vice versa. Du har stark kommunikativ förmåga på engelska i skrift och tal.
Vi erbjuder
En unik svensk/dansk arbetsplats där du har stor möjlighet att påverka vår spännande utvecklingsresa.
Du får placering på Öresundsbrons kontor på Lernacken i Malmö. Vi har även kontor på Vester Søgade i Köpenhamn.
Ansökan och kontakt
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten med en uppdaterad CV samt en riktad ansökan för tjänsten i vilken du beskriver Varför tjänsten? och Varför du passar för den? Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Christopher Weeks på 040-660 63 08. Vi arbetar med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan snarast.