OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projektledande inköpare Gjutgods
Atlas Copco söker nu en projektinköpare med produktägarskap för gjutgods till enheten för projektinköp. Detta är en nyckelroll med tvärfunktionär projektledning både internt och med externa leverantörer. För att nå framgång i denna roll har du tidigare erfarenhet från arbete med gjutgods, som projektledare eller i produktion. Att arbeta strukturerat mot leveransmål och ta ansvar för ditt arbete är en självklarhet för dig.
Vi ser fram emot din ansökan, redan idag!
Uppdragsgivare: Randstad
Ort: Stockholm, Sickla Köpkvarter
Omfattning: Heltid, dagtid med möjlighet till flex. Det förekommer resor inom Sverige 1-5 gånger/månaden.
Omgående eller enl. överenskommelse. Konsultuppdrag 6 månader.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som projektledande inköpare för gjutgods kommer du att:
• Hantera inköp av gjutgods i linje med projektets tidsplan, budget och inköpsstrategier.
• Säkerställa att gjutgodset levereras och tillverkas av leverantören med optimerad kvalitet och enligt fastställd kostnad under projektets livscykel, tidsplan och leveransmål.
• Kommunicera tekniska och ritningsspecifikationer samt se till att tillverknings- och kvalitetsstandarder följs och förstås av leverantören.
• Följa upp att processer för exempelvis testningen är upprättad hos tillverkningsleverantörer och att de uppfyller kraven.
• Genomföra kostnadsuppföljningar och val av den mest optimala försörjningskedjan för gjutgods.
Kvalifikationer:
För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
• Teknisk kunskap inom tillverknings- och produktutvecklingsprocesser.
• Tidigare arbetat med gjutgods som projektledare eller i produktion.
• SAP eller motsvarande orderhanteringssystem (Atlas Copco arbetar i SAP).
Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter från projektrelaterat inköp såväl som bekantskap med tvärfunktionellt teamarbeten och leverantörsrelationshantering. Universitets- eller högskoleexamen från ett tekniskt fält eller liknande erfarenhet.
Vi söker dig som vill vara sakkunnig inom ditt område (gjutgods) och använda din kompetens för att nå ut och utveckla Atlas Copcos leverantörsrelationer och samarbeten. Rollen innefattar även att ställa krav och hitta gemensamma lösningar tillsammans med leverantörer och interna samarbetspartners inom Atlas Copco. För att lyckas med detta är du en bra kommunikatör, tydlig i din dialog och kravställan. Du är också en ansvarsfull medarbetare som levererar kvalitet och leveranssäkerhet samt ser till att arbetet fullföljs och flyter på enligt tidsplan. Du drivs av att utveckla framgångsrika processer och hitta lösningar på problem. Att arbeta strukturerat mot uppsatta leveransmål och deadlines är en självklarhet för dig.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas och vi eftersträvar mångfald. Vi välkomnar alla sökande som värderas utifrån kompetens.
Om Atlas Copco:
Atlas Copco-gruppen är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetshöjande lösningar. Vi förser våra kunder i fler än 180 länder med produkter och tjänster med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Atlas Copco i Sverige hanterar försäljning, service och marknadsföring av innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, bygg- och gruvdriftsutrustning, eldrivna industriverktyg och monteringssystem. Våra kunder har tillgång till en rikstäckande försäljnings-distributions- och servicenätverk som säkerställer att produkterna går på maximal effektivitet och minimal stilleståndstid. Atlas Copco grundades 1873 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Läs mer om oss på: www.atlascopco.com/sv-se
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-06-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Marica Blomqvist | marica.blomqvist@randstad.se [ mailto:marica.blomqvist@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström