OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 300 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Dynamics, ett affärsområde inom Saab,[erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster och[kamouflagesystem[för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även[produkter för den[civila säkerhetsmarknaden såsom[fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Som världsledande inom branschen för kamouflagesystem och signaturanpassning[har enheten Barracuda lång historia.[Vid vår anläggning i Gamleby sker[utveckling, tillverkning och marknadsföring av[produkter för skydd mot upptäckt och identifiering. Arbetet utförs i huvudsak[i Gamleby men arbetsfältet är internationellt då våra kunder och leverantörer finns över hela världen. Din roll Som logistiker och inköpare på vår enhet Barracuda, arbetar du till en början, främst i ett av våra större affärsprojekt. I den löpande verksamheten ägnar du dig bland annat åt planering, utskeppning, fakturering och fungerar som stöd åt vår logistikchef i leverantörskontakter och förhandlingar. Arbetet innebär många kontakter, såväl externt som internt. Rollen kan komma att utvecklas beroende på dig och dina kvalifikationer. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har vilja och är initiativrik, som periodvis klarar att arbeta under tidspress och är strukturerad. Samarbetsförmåga är ett grundkrav liksom ett ekonomiskt sinnelag. Vi tror att du har en relevant utbildning för uppgiften i kombination med erfarenhet av liknande uppdrag. Meriterande är om du har erfarenhet av tull- och exporthantering liksom vana av arbete i ett materialplaneringssystem. Vi verkar i en internationell miljö vilket innebär att goda språkkunskaper i engelska är en förutsättning, både i tal och i skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595