Projektledarassistent till kund sökes av Adecco

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Nu söker Adecco Office & HR en projektledarassistent till vår kund inom läkemedelsbranschen i Stockholmsområdet.Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär framförallt att du ska ge administrativt stöd till teamet du tillhör.I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att koordinera möten, boka resor, föra anteckningar under olika möten, ansvara och administrera olika projekt och göra Power Point presentationer. Du kommer att arbeta mycket självständigt och agera som spindeln i nätet, vilket innebär att du måste ha förmågan att ta egna initiativ, vara mycket flexibel och gilla förändringar. Vem söker vi?Vi söker dig som har gymnasieutbildning i grunden och erfarenhet av liknande uppgifter.Du har goda datakunskaper i Officepaketet, och då framförallt i Power Point och Excel. Har du kunskaper i affärssystemet SAP ses det som en stor fördel.Då större delen av arbetet sker på engelska ställs stora krav på dina kunskaper i engelska.Har du tidigare erfarenhet av läkemedelsbranschen är det meriterande. Som person är du en mycket god administratör, driven, utåtriktad samt har god kommunikationsförmåga.Du arbetar effektivt och tar egna initiativ och beslut när situationer kräver det.Du har förmågan att ta fram relevant information från stort informationsmaterial och kan producera bla.Power Point presentationer.Viktigt är även att du kan hålla i många trådar samtidigt och har förmågan att se helheten i arbetet.För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden och kommer att arbeta med olika uppdrag som matchar din kompetens.Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag, tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående. Är du intresserad?Skicka in din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Välkommen att söka!

Sammanfattning

Postadress

Kungsgatan 60
Stockholm, 10224

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024