Projektledarassistent till Nordex

Projektledarassistent till Nordex

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven och strukturerad projektledarassistent till vår kund Nordex. Uppdraget förväntas starta i oktober för att pågå under 6 månader, med goda möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Nu finns möjligheten att vara del av flera spännande och betydelsefulla projekt i rollen som projektledarassistent. Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta kollegor inom området där du ges stora möjligheter att utvecklas inom företaget.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som projektledarassistent är du ansvarig för att stödja projektledare, platschef och projektteamet i alla aspekter av projektleverans inom Sverige och även på andra håll i Norden.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:
• Assistera projekttemaet i inköpsprocess, kvalitetshantering samt material- och reservdelsupphandling
• Administration - Spåra och registrera dokument, upprätthålla databaser, producera loggar och övriga rapporter efter behov
• Se till att dokumentkontrollkrav uppfylls under hela projektets varaktighet och att levereras sker inom den angivna tidsramen
• Samarbeta med projektledaren i projektens processer
• Stötta platscheferna för att säkerställa att alla federala, statliga och företagslagar följs
• En del resor kommer att ingå i denna roll, då det ingår att besöka de olika siterna regelbundet


Vem är du?
Rollen är en kombination av administrativt och problemlösningsarbeten. Vi ser att du tidigare arbetat i en sådan roll och har goda kunskaper i Officepaketet. Vidare har du utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande för rollen är om du har en bakgrund inom antingen bygg, ingenjör eller teknik samt har erfarenhet av SAP.

Som person är du initiativtagande, proaktiv och ansvarsfull. Vidare ser vi att du är driven i ditt arbete, öppen för att lära dig nya saker och vill växa i din roll och inom företaget. Då denna roll inkluderar en del resor så eftersöker vi en person som gärna är ute på siterna och kan vara borta ca 1-2 veckor åt gången.

B-körkort är ett krav för denna tjänst.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gustafsson

Frida Aronson

Anna Holm

Asaad Amaya

Anne Wegar

Asaad Amaya

Frida Aronson

Jannica Chinos

Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Uppsala AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

Svartbäcksgatan 1 B, Uppsala
None

Postadress

Svartbäcksgatan 1 B
Uppsala, 75320

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024