Projektledarassistent till spännande uppdrag!

Projektledarassistent till spännande uppdrag!

Arbetsbeskrivning

En av våra spännande kunder i miljö- och återvinningsbranschen behöver förstärka verksamheten med en projektledarassistent för systemimplementering. Om du är på jakt efter nytt uppdrag så har vi den rätta tjänsten för dig! Konsultuppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig fram till sista juni 2023 med chans till förlängning. Tjänsten är med placering på företagets kontor i Väderholmen Sollentuna alternativt i Kallhäll Järfälla kommun.


Om tjänsten
Projektledarassistentens huvudansvar är att stödja projektledaren under implementeringen av det nya affärssystemet. Huvuduppgifterna för projektledarassistenten är att hantera och övervaka scheman, ekonomi, projektframsteg och hantera allmänna projektadministrationer som överenskommits med projektledaren. Du kommer även att stödja och hantera de operativa aspekterna av pågående projekt och du kommer att fungera som en länk mellan projektledning och planering, projektteam och linjeledning. I denna roll kommer du att ge en strategisk vision, granska projektförslaget för att lösa tidsram, finansieringsbegränsningar och förfaranden för att genomföra projektet. Projektledarassistenten rapporterar direkt till projektledaren.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Arbeta direkt med projektledaren för att stödja genomförandet av projektmålen
• Stödja koordineringen och ledningen av projekten
• Förbereda och underhålla omfattande projektdokumentation inklusive projektscheman, statusrapporter och presentationer
• Övervaka och rapportera om projektens status inklusive kostnader, timing och bemanning
• Hantera administrativa uppgifter som att sammanställa presentationer, schemalägga möten, skriva och leverera mötesprotokoll.
• Ha en god överblick över projektets mål, milstolpar och framsteg
• Arbeta kreativt och analytiskt i en problemlösningsmiljö
• Övervaka utveckling och föreslå åtgärder till projektledaren för att säkerställa projekts kvalitet.
• Identifiera och lösa problem för att slutföra projektet i tid och inom budgetering
• Följa interna och externa kvalitetsstandarder
• Organisera projektteam, tilldela individuella ansvarsområden, utveckla projektscheman och lösa resurskrav.
• Hantera ärenden självständigt


Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav:

• Universitetsexamen i företagsekonomi eller inom relevant område
• Förmåga att göra projektpresentationer, såsom statusrapporter och lägesrapporter på ledningsnivå
• Minst 2 års erfarenhet av projektledning, inklusive spårning och planering av projekt
• Erfarenhet av att framgångsrikt ingå i projekt som levereras i tid, enligt schema och inom budgetnära
• Erfarenhet av att motivera och leda projektteam, inklusive interna och externa resurser
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Kunskaper och förståelse för samverkan mellan teknik, verksamhet och affärsbehov

Personliga egenskaper:

• Mycket god kommunikativ förmåga
• Arbetar väl i team såväl som självständigt
• Känsla för detaljer
• Förmåga att hantera stressiga situationer
• Mycket organiserad och detaljorienterad


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024