OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge och Botkyrka kommun avser att tillsammans med Stockholms läns landsting, södra länet starta ett gemensamt projekt för inrättande av en tjänst -"Äldrelotsen"- för äldre kommuninvånare.
Äldrelotsen ska bedrivas i enlighet med styrgruppen för de samverkande parterna och respektive parts policydokument för värdegrund och/eller kvalitetssystem.
För mer information om respektive part gå in på:
www.huddinge.se
www.botkyrka.se
www.sll.se
Syftet med Äldrelotsen:
- tillgänglighet till en snabb och tillförlitlig äldrelots ska bidra till ökad trygghet och tillgänglighet för hjälpbehövande äldre och deras närstående när behov uppstår. Därmed ska oro och bekymmer minska och äldres möjlighet att leva ett självständigt liv stärkas.
- en äldre, hjälpbehövande person lotsas vidare till rätt hjälpgivare genom ett telefonsamtal; med korta och enkla kontaktvägar är ambitionen att omsorg, samhällsinformation och vård ska levereras på rätt nivå vid rätt tillfälle.
- inom projektet förbättra samverkan mellan alla olika aktörer som medverkar i äldrevårdskedjan, därmed blir resultatet bättre och resursutnyttjandet effektivare, t ex genom minskat antal akutmottagningsbesök och genom att öka möjligheten till att bo kvar längre i eget boende.
Vi söker en drivande projektledare som vill vara med och utveckla den här tjänsten för de äldre kommuninvånarna i Botkyrka och Huddinge.
Du kommer efter överenskommelse att bli anställd hos en av parterna i projektet.
Du är självgående men tycker om att arbeta tillsammans med andra och har god samarbetsförmåga.
Arbetet kommer att präglas av många interna och externa kontakter och det är därför mycket viktigt att du har lätt för att skapa relationer, är utåtriktad och social.
Arbetet innebär en del resande, främst inom regionen.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av att:
- ansvara för utveckling från direktiv till genomförande, dvs. utifrån projektdirektiv till färdig tjänst
- marknadsföra och kommunicera tjänsten.
- koordinera samarbetet mellan parterna, innebär att du tar kontakt med och skapar nya samarbetspartners samtidigt som du förädlar befintliga relationer.
Kompetenskrav:
- Van att driva egna projekt, gärna inom kommun/landsting eller närliggande område.
- Förmåga att marknadsföra och kommunicera idéer och koncept.
- Strukturerad och kan leda och samordna.
- Har kunskaper i omvårdnad, vård eller samhällsfrågor och är intresserad av att arbeta invånarorienterat.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Personliga egenskaper vi värdesätter:
- Starkt eget driv och en positiv attityd.
- Strukturerad och välplanerad.
- Representativ i mötet med uppdragsgivare, politiker och andra kontakter.