OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsala universitet är ett internationellt forskningsuniversitet med vetenskapens och utbildningens utveckling i fokus.Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sitt engagemang och sin nyfikenhet gör Uppsala universitet till ett av de 100 bästa universiteten i världen.Uppsala universitet har 40 000 studenter, 6 000 anställda, 2 500 doktorander och en omsättning på cirka 4 500 Mkr.Centrala administrativa funktioner är samlade i en universitetsförvaltning.Områdeskansliet för naturvetenskap och teknik ingår i universitetsförvaltningen och ansvarar där för forsknings- och utbildningsplanering.
Uppsala universitet ledigförklarar härmed följande anställning
Projektledare inom marknadsföring och kommunikation
vid Områdeskansliet för naturvetenskap och teknik.Tidsbegränsad anställning under ett år med tillträde snarast.
Arbetsuppgifter: Arbeta med en synlighetskampanj för tekniska och naturvetenskapliga utbildningar.Kampanjen innebär bland annat att hitta nya, hållbara kanaler för marknadsföring, exempelvis via webb, sportevenemang, föreningar, men kan också innebära mer traditionella kampanjer.Planera och genomföra en undersökning av attityder till utbildningar i teknik och naturvetenskap vid Uppsala universitet hos gymnasieelever och andra målgrupper.Uppdatera och utveckla vår webbplats, exempelvis genom att utveckla sökbarheten samt stämma av mot referensgrupper.Arbetsuppgifterna innebär också att upparbeta kanaler för marknadsföring av arbetslivsportalen, fakultetens webbingång för arbetslivet, mot arbetsgivare och studenter, samt följa upp användningen och resultatet av portalen.
Kvalifikationskrav: Du är högskoleutbildad kommunikatör, informatör eller marknadsförare.Projektledarutbildning är meriterande.Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med olika kanaler för marknadsföring, med utveckling av webb, och ska ha arbetat med uppföljningar av aktiviteter.Du är en van projektledare som har arbetat med grafiska profiler och marknadsföringskampanjer.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Vi vill att du har god planeringsförmåga, och ställer även höga krav på kreativitet, kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga.
Önskvärt och/eller meriterande i övrigt:
Kännedom om Uppsala universitets grafiska profil samt universitetets organisation är meriterande.
Lön sätts efter kompetens.Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
Uppsala universitet har ambitionen att främja jämställdheten genom en jämnare könsfördelning.Flertalet anställda inom denna kategori är kvinnor varför vi gärna ser män som sökande till anställningen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315
Annette Weyde, OFR/ST
018-471 00 00 (vxl)
Halina Hohethal
018-471 00 00 (vxl)
Kajsa Angerdal Skoglund
Martin Wahlén, bitr kanslichef
+46 18 4711881
Stellan Sandler, vicerektor
+46 18 4714430