OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen i Värnamo kommun arbetar med att utveckla social dokumentation kring brukare inom äldre- och handikappomsorgen. Berörda personalgrupper är biståndshandläggare samt vård- och omsorgspersonal. Omsorgsförvaltningen söker, under förutsättning av erforderliga beslut, en projektledare.
Uppdrag:
Utveckla innehåll, riktlinjer och rutiner för social dokumentation i hela kedjan från myndighetsutövning till verkställighet samt utveckla en kontrollfunktion för att kvalitetssäkra innehållet. Bygga upp nätverk med utsedda dokumentationsombud och chefer. Planlägga utbildning och genomförande av utbildningsinsatser för social dokumentation.
Kompetens och erfarenhet
Lämplig högskoleutbildning. Erfarenhet från omsorgsförvaltningens verksamhetsområden. Mycket goda kunskaper om socialtjänstlagen, LSS och HSL. IT-vana. Erfarenhet från dokumentationssystem i vård och omsorg. Erfarenhet och intresse av att arbeta med projekt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökanden.
På omsorgsförvaltningen är vi fler än 1000 anställda som arbetar med att ge stöd, hjälp och service till våra medmänniskor. I vårt arbete krävs inte bara yrkeskompetens utan också empati och stort personligt engagemang. I gengäld är vår strävan att ge möjlighet till personlig utveckling både inom och utom arbetet. Vårt arbete är ett framtidsarbete. Det kan också bli Ditt framtidsarbete.
www.varnamo.se/aktivfritid/
www.varnamo.se/gottomplats/