OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsala universitet är ett internationellt forskningsuniversitet med vetenskapens och utbildningens utveckling i fokus.Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sitt engagemang och sin nyfikenhet gör Uppsala universitet till ett av de 100 bästa universiteten i världen.Uppsala universitet har 40 000 studenter, 6 000 anställda, 2 500 doktorander och en omsättning på cirka 4,5 miljarder kronor.Centrala administrativa funktioner är samlade i en universitetsförvaltning.Planeringsavdelningen ingår i universitetsförvaltningen.
Uppsala universitet ledigförklarar härmed följande anställning
Projektledare
- för att utveckla processer som skall digitaliseras i diariesystemet W3D3
vid Planeringsavdelningen, Enheten för planering, uppföljning och stöd för verksamhetsutveckling.Tidsbegränsad anställning fr o m snarast och sex månader.
Planeringsavdelningen vid Uppsala universitet driver just nu en fördjupad förstudie för att ta fram ett beslutsunderlag till universitetsdirektören kring elektronisk ärendehantering och arkivering.Projektet skall analysera och i vissa fall ta fram strategi kring tekniska, funktionella och organisatoriska frågeställningar.Som en del av detta arbete bedrivs också flera olika experiment i form av delprojekt med nuvarande system, W3D3, för att generera kunskap om såväl system som arbetssätt.
Till ett av dessa delprojekt, utveckling och digitalisering av arbetssätt kring hantering av rektors ärenden och i förlängningen ärenden i fakultetsnämnd söker vi nu en projektledare.
Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att utifrån nuvarande förutsättningar analysera processer, teknisk infrastruktur och lagkrav föreslå ett framtida arbetssätt.Detta kommer att ske i tre steg där det första innebär analys av befintligt läge, det andra att genomföra experiment i någon nämnd eller motsvarande och det tredje att ta fram en implementeringsplan.Utöver detta delprojekt vill vi att den person som vi anställer skall ha särskilt ansvar för att hålla samman den tekniska utvecklingen av hela projektet.Detta innebär att ansvara för kommunikationen mellan projektets verksamhetskrav, drift och test (Universitetets avdelning för IT och inköp), samt utveckling (för närvarande externa konsulter).
Kvalifikationskrav: Relevant högskoleexamen eller motsvarande kunskap som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
Dokumenterad mångårig erfarenhet av:
* att göra avvägningar mellan systemutveckling, drift, användarbehov och verksamhetskrav
* projektledning kopplat till verksamhetssystem
* att utveckla, dokumentera och digitalisera administrativa processer
* databaser (gärna SQL) med koppling till Internet
* sökmotorer, hur dessa kan tillämpas på olika typer av datakällor
* utbildning av användare inom system med webbgränssnitt.
Personen bör kunna arbeta självständigt och vara van vid att kunna arbeta mot såväl resultatmål som mot specifika leveransmål och det är dessutom en merit om personen redan är PPS-certifierad (antagen projekstyrningsmodell vid Uppsala universitet).Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper så som mycket god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga.
Lön sätts efter kompetens.Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315
Annette Weyde, OFR/ST
018-471 00 00 (vxl)
Halina Hohethal
018-471 00 00 (vxl)
Kajsa Angerdal Skoglund
Martin Wahlén, bitr kanslichef
+46 18 4711881
Stellan Sandler, vicerektor
+46 18 4714430