OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Tillväxtavdelningen söker en erfaren projektledare på 50% för vårt nya projekt Hållbar utveckling i Oviksfjällen – genom gemensamma hållbara premisser. Vi letar efter dig som vill arbeta med ett spännande projekt i Oviksfjällen som handlar om samverkan och utveckling för besöks- och rennäringen.
Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare kommer du att vara den som leder och koordinerar projektets alla delar mellan samtliga deltagare och externa aktörer. Dina arbetsuppgifter kommer, utöver att leda och koordinera, även att bestå av att skapa en modell för hur samverkan mellan de olika näringarna ska ske. Modellen ska vara anpassad för att fungera regelbundet och över tid. Utöver detta ska du stötta i arbetet med att upprätta nätverk, identifiera de olika näringarnas behov och gemensamma möjligheter för hållbar tillväxt och utveckling. I arbetsuppgifterna ingår även att genomföra workshops, studiebesök och utbildningstillfällen för målgrupperna, samt kommunicera konceptet i och utanför länet. Du kommer även att vara den som ansvarar för administration och redovisning i projektet.
Kvalifikationer
Projektledarutbildning eller liknande på högskolenivå alternativt yrkeshögskola är ett krav. Meriterande är att du har tidigare erfarenhet från projektledning. Vi vill att du har god kunskap i förutsättningarna för de båda näringarna, ren- och besöksnäringen. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav, då arbetet kräver direktkontakt med näringarna och uppdragsgivaren.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är drivande, organiserad och strukturerad. För att klara arbetet behöver du också vara lyhörd, ödmjuk och opartisk inför frågeställningarna och förutsättningarna samt ha god lokalkännedom. Utöver det behöver du även vara en bra koordinator samt kommunikativ och känna dig hemmastadd med sociala medier.
Urval kommer att ske fortlöpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde sker snarast möjligt och anställningen är visstid till och med 2021-12-31.
Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Kontaktinformation
Fredrik Åström, Biträdande tillväxtchef, (+46) 0687-164 02, fredrik.astrom@berg.se
Fackliga kontaktpersoner, Växeln, (+46) 0687-161 00
Arbetsplats
Skansvägen 2
840 40 Svenstavik
Kontaktpersoner på detta företaget
MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148