OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Universitetet i huvudstaden - utbildning och forskning på högsta nivå där öppna sinnen möts och utvecklas.Universitetet deltar i regionala, nationella och internationella samarbeten, i debatt och i samhällsutveckling.Här är mer än 50 000 studenter och 6 000 medarbetare verksamma inom humaniora, juridik, naturvetenskap och samhällsvetenskap.www.su.se. Kommunikationsenheten söker med anledning av föräldraledighet en projektledare med inriktningen rekryterings- och imagekommunikation.(ref.nr.SU 618-1599-10) Befattningen är en tidsbegränsad anställning, på heltid, för perioden 2010-10-01 - 2011-12-31. Kommunikationsenheten ansvarar för universitetets övergripande interna och externa kommunikation.Enheten är en del av universitetsförvaltningen och ger stöd till universitetsledning, institutioner och förvaltningsenheter. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med universitetsgemensamma kommunikationsaktiviteter med syfte att attrahera studenter och att öka kunskapen om universitetets utbildning och forskning.Arbetsuppgifterna består av att övergripande planera, samordna och följa upp arbetet med koncept, mediekontakter, Internetnärvaro, webb, evenemang, mässor och annonsering.Du arbetar aktivt med koncept, universitetsgemensam annonsering och utveckling av stöd och ramar för institutionsspecifika annonseringsbehov. En annan arbetsuppgift är att koordinera utbildningstillfällen och erfarenhetsträffar för universitetets deltids- och heltidsinformatörer. Inom Kommunikationsenheten arbetar du med andra projektledare, produktionsledaren och huvudredaktören för www.su.se.Arbetet förutsätter nära samarbete med informatörer vid institutioner, fakultetskanslier och Studentavdelning. Kvalifikationer: -Akademisk utbildning inom strategisk kommunikation.-Minst tre års erfarenhet av arbete med integrerad kommunikation i praktiken -Minst tre års erfarenhet av projektledning och av att koordinera flera parallella aktiviteter med många personer involverade.-Erfarenhet av att vara beställare av reklambyråtjänster och strategiska kommunikationstjänster. Det är meriterande om du har erfarenhet av integrerat kommunikationsarbete i en organisation med många organisatoriska enheter och om du har erfarenhet av att arbeta med studentrekrytering.Viktiga egenskaper är att vara drivande, noggrann, entusiasmerande och prestigelös samt att ha god förmåga att se helheter.Det är viktigt att kunna samarbeta med andra, både i rollen som projektledare och som projektdeltagare.