OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hertz är sedan 1918 världsledande när det gäller biluthyrning. Hertz finns representerat i över 150 länder med 7500 uthyrningskontor. Har en hyrbilsflotta på ca 550.000 fordon och hanterar årligen över 30 miljoner bokningar. Totalt är det 25 000 anställda världen över. Sverige är ett licensland och Hertz i Sverige bedrivs av First Rent A Car AB ett företag inom Volvokoncernen. Hertz finns representerat i Sverige med ca 200 uthyrningskontor på flygplatser och inne i städerna. Snabbhet slår allt annat, dagens konkurrensmedel skiljer sig från gårdagens, spelreglerna på vår biluthyrningsmarknad förändrar sig kontinuerligt medan kundens förväntan på oss tydligt går mot ökad flexibilitet/tillgänglighet samt lägre priser. Utmaningen för oss på Hertz är att ständigt skapa värde för kund, allt annat är ointressant, all vår verksamhet börjar och slutar med kund, motsvarar vi kundens förväntningar och dess förändringstakt kommer vi kontinuerligt leva i framgång. Hur säkerställer vi att vi ständigt har snabbheten och effektiviteten att möta kundens förväntningar, att ständig arbeta med förbättringar och tillvara ta all kompetens inom bolaget? Metodiken vi arbetar efter är LEAN vilket kort kan beskrivas med delaktighet och ständig förbättring. Vi söker dig som vill vara med i vårt team att implementera LEAN inom Hertz. Du ska kunna utmana traditionella processer och tänkande. Du visar ledarskap, hög personlig ambitionsnivå, en hög grad av kreativitet samt förmåga att tänka "outside the box". Du måste vara en lagspelare, vara beredd på att kavla upp ärmarna och delta i den operativa verksamheten. Du bör ha en stark analytisk förmåga, en förmåga att skriva och kommunicera tydlig, koncist och med övertygande budskap. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: . Processförbättringar och förändrade arbetssätt ute i vårt nätverk. . I vissa fall leda teamet på plats. . Ansvara för analysen och trenderna på marknaden/operativa driften. . Leda implementeringsarbetet inom ramen för företagets utveckling . Leda och genomföra externa och interna analyser. . Representera företaget i relationer med våra egna stationer, franchisetagare, agenter[ samt[partners . Arbetsfältet omfattar hela Sverige vilket medför resande i stor utsträckning Vi tror att du har följande kvalifikationer: . Social kompetens då du kommer att arbeta tillsammans i team med våra stations- och regionchefer samt övriga avdelningar . Erfarenhet av projektarbete . Mycket goda datakunskaper, även i databashantering . Erfarenhet av LEAN arbete eller förbättringsarbete . Har en analytisk förmåga . Erfarenhet inom biluthyrningsbransch är meriterande Din ansökan vill vi ha senast den[7 juni[2010 med en fullständig ansökan innehållande personligt brev med motivering varför just du passar för denna tjänst, CV samt tre referenser.[ [
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50