OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och i år placerade vi oss på topp 15-listan och fick utmärkelsen ”Sveriges bästa Arbetsplats 2020”!
Din roll och teamet
I rollen som Projektledare kommer du att vara ansvarig för att leda större och mindre projekt på plats hos våra svenska kunder, ibland tillsammans med kollegor och ibland tillsammans med kund. Du kommer att ingå i den svenska konsultorganisationen som består av erfarna konsulter och projektledare med olika bakgrund och erfarenhet och som alla vill vara med och utveckla svensk hälso- och sjukvård.
Som Projektledare har du ansvar för att planera, organisera, följa upp och leda dina projekt och för att säkerställa att projekten levererar enligt scope, tidplan, budget och kvalitetsmål.
På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. Just du ska ha möjlighet att kliva framåt, både som människa och medarbetare. Dessutom har vi mycket trevligt tillsammans.
Om Dig
För att lyckas i din roll behöver du ha förmågan att förstå helhetsperspektivet samtidigt som du är leveransfokuserad och på ett strukturerat driver projekt och uppdrag framåt. Du är flexibel, har ett pragmatiskt och prestigelöst förhållningssätt och fokus på att lyckas tillsammans som team.
Vår arbetsplats kännetecknas av ett modernt och coachande ledarskap, respekt för individen, personligt ägarskap, ständig förbättring och att vi månar om varandra som kollegor och medmänniskor.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Dokumenterad erfarenhet som projektledare, gärna i kombination med bakgrund som konsult
- Erkänd förmåga att engagera och få med dig människor
- Förmåga att driva projekt med struktur,
- Tydligt kundfokus och förmåga att bygga långsiktiga relationer med kund
- Omfattande erfarenhet av att framgångsrikt arbeta med projekt- och förändringsledning i samband med införande av verksamhetskritiska IT-system
- Vana av att arbeta med ”stakeholder management” och av att driva frågor på styrgruppsnivå
- God kunskap om projekt- och förändringsledningsmetodik
- Mycket god kommunikativ förmåga - muntligt och skriftligt i svenska då det krävs i den dagliga kommunikationen
- Vana av att arbeta i en internationell miljö med engelska som arbetsspråk
- Vana av att driva större, komplexa, projekt tillsammans med kunder och andra externa aktörer
- Akademisk examen inom relevant område
- Möjlighet att resa 3 dagar/vecka, inklusive övernattningar
Meriterande:
- Erfarenhet från införanden av journalsystem och andra IT-lösningar i hälso- och sjukvården
- Erfarenhet från konsultbranschen
- Certifiering inom projektledning
Mer om Cambio
Cambio grundades 1993 i Linköping av två ingenjörer med ambitionen att digitalisera vården. Idag är Cambio ett internationellt bolag med huvudkontor i Stockholm, utvecklingscenter i Linköping och på Sri Lanka samt kontor i Motala, Danmark och England. Vi är 600+ anställda med olika bakgrund, kompetensområden och uppgifter, men med ett gemensamt mål att skapa IT-lösningar i världsklass inom e-hälsa.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Cecilia Halldelius.
Placeringsort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning
Vi ser fram emot din ansökan!
På grund av ledigheter tar vi en paus i rekryteringen och fortsätter arbetet med urvalet från och med v. 33. Vi återkommer till dig när vi behandlat din ansökan.