Projektledare

Projektledare

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknadsavdelningen

Välkommen till oss
Arbetsmarknadsavdelningen (AMA) ansvarar för planering och samordning av kommunens arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Det innebär att utifrån rådande arbetsmarknadsläge både förebygga och ge förutsättningar för att individer ska kunna bryta utanförskap och nå egen försörjning. Aktuell tjänst är placerad i den administrativa enheten.

Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden, gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.

Ditt nya jobb
AMA har erhållit medel från Delegationen mot segregation (DELMOS) för driva projektet, Arbete och social sammanhållning. Syftet är att genom närvaro och tidiga aktiviteter/insatser i PRIO-områden öka möjligheterna till egen försörjning för boende i Jönköpings kommuns prioriterade områden. Målgruppen är nyanlända personer samt personer som nyligen blivit arbetslösa och står till arbetsmarknadens förfogande. Projektet kommer att bedrivas i nära samverkan med bl.a. bostadsbolag som Vätterhem, Vuxenutbildningen, Socialförvaltning, civilsamhället samt Näringslivsavdelningen. Dessutom kommer samverkan att ske med andra DELMOS projekt som verkar inom PRIO-områdena.

Arbetet innebär att tillsammans med chef och övrig personal leda arbetet enligt projektinnehållet. Arbetsuppgifterna består av organisering av arbetet, planering och utveckling av arbetsmetoder vilket inkluderar regelbundna aktiviteter inom PRIO-områdena tillsammans med samverkansaktörer. En viktig del av arbetet är att genomföra olika kommunikationsinsatser för att nå de boende i området. Dessutom ingår uppföljning av resultat och kvalitet av insatserna. Tjänsten kommer även att innehålla operativt arbete med individer och samverkansaktörer i form av tidiga insatser framförallt information och vägledningsinsatser men även stöd till matchning mot arbete och validering av kompetens.

Din kompetens
Relevant högskoleutbildning med kunskap och erfarenhet av att starta, driva och implementera projekt. Dessutom kunskap och erfarenhet om arbetsmarknadsfrågor. Samhällsintresse med stor förståelse och/eller erfarenhet av såväl kommunal, offentlig och näringslivsinriktad verksamhet. Förmåga att arbeta systematiskt både självständigt och i team prioriteras samt stort engagemang och kommunikativ förmåga. Vi ser gärna sökande med interkulturell kompetens. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
Körkort är en förutsättning

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker.

Vill du veta mer?
Eva Dahl, tf Arbetsmarknadschef, tel. 036-10 76 55
Eva Norrby, utvecklingsledare, tel. 036-10 56 32
Marcel Assaf, Vision, tel. 036-10 71 08
Amanda Nygren, SACO, tel. 036-10 63 45

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


Handläggare med inriktning integration

24 september 2024

Handläggare integration och statsbidrag

Handläggare integration och statsbidrag

13 augusti 2024