OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Amanah kommer i höst att inleda ett tre-årigt projekt finansierat av Allmänna Arvsfonden.
Projektet syftar till att digitalisera det arbete och den pedagogik som verksamheten idag bedriver.
Projektledaren har ett övergripande ansvar och skall initialt bygga struktur för arbetet, förbereda och planera.
Projektledaren har en samordnande funktion avseende både interna och externa kontakter och relationer. I arbetet ingår även administration och ansvar för löpande rapporter till Allmänna Arvsfonden. Dessutom ingår ansvar för ekonomin inklusive budgetuppföljning.
I arbetsuppgifterna ingår också att samverka med samarbetspartners i framtagning av både tekniska delar och insamling av pedagogiskt material från pedagogerna i projektet.
Till projektet skall knytas ett antal grupper för vilken projektledaren ansvarar;
styrgrupp, utvecklingsgrupp med unga och referensgrupper med både unga och äldre.
I tjänsten som projektledare ingår personalansvar.
Projektledaren bör besitta god kommunikativ förmåga liksom intresse för verksamheten. En del av arbetet sker på engelska.
Då det rör sig om ett omfattande projekt över en 3-årsperiod är det önskvärt med tidigare erfarenhet av större projekt, gärna projekt för Allmänna Arvsfonden där projektledaren varit med från början till slutet.
Projektledare arbetet omfattar;
Planering och styrning
Processledning, vilket kräver flexibilitet och lyhördhet
Löpande rapportering och på årlig basis till Allmänna Arvsfonden.
Kontroll på ekonomi och deadlines
God insikt i pedagogiskt arbetsmaterial, gärna med vana av research
God kännedom om målgruppen 12 – 25 år