OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 140 anställda och omsätter 400 miljoner.
Läs gärna mer på www.nvk.fagersta.se
ARBETSUPPGIFTER
NVK är nu i behov av att stärka upp fastighetsenheten med en erfaren projektledare som kommer att ansvara för flera större projekt såsom byggandet av Fagerstas nya äldreboende Norrbygården och två nya LSS-boenden.
Projekten är av varierande karaktär och omfattning som till-, om- och nybyggnationer av kommunala lokaler såsom skolor, kontor, idrottshallar och även bostäder. Projektledaren ansvarar för projektets genomförande och säkerställer att ekonomi, tidsplan och kvalitet motsvarar de uppsatta målen.
Du kommer att ansvara för flera projekt samtidigt, deras genomförande och säkerställer att ekonomi, tidsplan och kvalitet motsvarar de uppsatta målen. Utöver projektledning kommer du även stötta fastighetsförvaltare i utförandet av planerat underhåll, diverse utredningsarbeten samt framtagande av projekteringsanvisningar.
KVALIFIKATIONER
Universitets- eller högskoleutbildning med inriktning bygg- eller installationsteknik, fastighetsförvaltning eller liknande som vi bedömer likvärdig. Goda ledaregenskaper samt erfarenhet av projektledning genom hela byggprocessen, från tidiga skeden till färdigt projekt med ekonomiskt ansvar. Kanske har du jobbat som platschef, arbetschef eller motsvarande, alternativt som projektledare, projektchef och/eller beställarombud på fastighetsägarsidan.
Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och ekonomistyrning. Om du dessutom har kunskap avseende upphandling enligt LOU och politiskt styrda organisationer är detta meriterande. Du är lösningsorienterad och fokuserar på att hitta de bästa lösningarna tidigt i projektet med fokus på långsiktig hållbarhet och totalkostnad.
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och förmågan att hantera det personliga mötet. Rätt person har en affärsmässig framtoning med starkt kundfokus.
Även om projektledaren ingår i ett team på fastighetsenheten så är rollen självständig, därav är det av stor vikt att du kan ta egna initiativ, har god planeringsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Dina kontaktytor internt och externt är många, såsom fastighetsförvaltare, hyresgäst, brukare, myndigheter, konsulter, entreprenörer och politiker, därför är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ.
Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god vana vid administrativa IT-system. Körkort klass B är ett krav