OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en kundnära organisation med en hög utvecklingstakt och ett stort fokus på kundupplevelsen? Då kan detta vara en möjlighet för dig. Vi förstärker vårt projektkontor med en projektledare som kommer arbeta med Länsförsäkringar Östgötas utvecklings- och implementeringsprojekt.
Tillsammans skapar vi trygghet och möjligheter, det är vår vision och drivkraft. Vår viktigaste uppgift är att skapa värde för våra kunder, som också är våra ägare. Sedan starten 1841 har Länsförsäkringar Östgöta vuxit och utvecklats i takt med tiden och med kundernas behov.
Som projektledare har du ett viktigt uppdrag inom Länsförsäkringar Östgötas strategiska och verksamhetsnära utveckling. Hos oss pågår många initiativ att utveckla verksamheten och erbjuda våra kunder ännu bättre produkter och tjänster. Du kommer att arbeta nära våra affärsområden samt med gemensamma funktioner inom Länsförsäkringsgruppen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Projektledning av projekt eller delprojekt som är bolagsövergripande eller rör ett eller flera affärsområden
Genomföra förstudier och ta fram beslutsunderlag
Stötta och vara rådgivande gällande projektmetodik till chefer och medarbetare inom våra andra avdelningar
Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning.
Vi söker dig som har arbetat som projektledare och där huvuddelen av din tjänst har varit projektledning i minst två år.
Du har erfarenhet och god kunskap av att jobba med en eller flera projektmetoder i tjänsten
Meriterande är om du har erfarenhet inom verksamhetsutveckling och affärsutveckling
Vi ser gärna att du har ett intresse för och kunskap inom finansiella tjänster såsom bank, pension och försäkring.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du arbeta metodiskt och strukturerat samt vara duktig på att samarbeta. Du är som person initiativtagande, lösningsorienterad och resultatfokuserad. Du behöver kunna kommunicera tydligt i både tal och skrift eftersom arbetet innebär mycket kommunikation med både interna och externa kontakter.
Om oss
Du blir en del av vårt team på Marknad och Kommunikation. Inom teamet ansvarar vi bland annat för marknadsföring, kommunikation, CRM, analys, digital försäljning, projekt och affärsutveckling. I vårt arbete med marknadsföring av våra produkter och tjänster arbetar vi tillsammans med våra kollegor inom de olika affärsområdena på bolaget. Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande uppdrag, med omväxlande arbetsuppgifter och stora möjligheter att ta egna initiativ och påverka hur vi i framtiden möter våra kunders behov och skapar trygghet i Östergötland.
Mer information
Tjänsten är placerad i Linköping. Har du frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Marie Aktö 013- 29 07 94, har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Elin Wigert 013-29 07 88, Facklig representant Jens Wäppling 013-29 05 83.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.