Projektledare

Projektledare

Arbetsbeskrivning

Acolad är ett internationellt ledande bolag inom språk- och innehållslösningar, -tjänster och -tekniker. Koncernen representeras av varumärkena Acolad, Amplexor, TextMaster och Livewords, har verksamhet i 25 länder och har ett nätverk av över 2 000 interna experter världen över och över 20 000 externa lingvister.
Hos Acolad är alla befattningar viktiga för vår globala tillväxt: vi vet att vi bara kan bli framgångsrika om våra medarbetare är det. Att arbeta hos Acolad innebär en unik möjlighet för professionell utveckling genom en samarbetsbaserad global miljö som befrämjar talang och kreativitet. Vi är alltid på jakt efter nya talanger (som du!) som ger stöd åt vårt uppdrag att driva på tillväxt och innovation inom några av världens ledande varumärken.


Nu söker vi en Projektledare inom översättning, e-Learning och andra språktjänster.
Om rollen
Som projektledare ansvarar du för hela processen i ett projekt, och för allt innehåll av tjänster i en viss portfölj. Du säkerställer att kundernas förväntningar på leveranstid, kvalitet och pris uppfylls samt att budget- och marginaloptimering säkerställs.
Dina huvuduppgifter är att
· Planera och lägga ut uppdrag samt styra arbetsflödet av översättningsprojekt från lokala svenska kunder såväl som världsledande tillverkningsföretag.
· Leverera projekten enligt kundens krav och etablerade arbetsmetodik.
· Övervaka och upprätthålla nyckeltal (rörande kvalitet, produktivitet, lönsamhet)
· Utföra kvalitetssäkringskontroller på översatta texter enligt kundens krav och överenskomna standarder.
Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av projektledning, helst inom språktjänster, samt att du har en kandidatexamen inom översättning eller annan motsvarande examen.
Vi tror också att du:
Är kundorienterad, bra på att analysera och projektleda. Har utmärkta kunskaper i MS Office. Det är en fördel om du har god förståelse av CAT-verktyg.
Du är van att arbeta efter definierade processer och att använda olika system, har allmän kunskap om principer, begrepp och metoder.
Då vårt koncernspråk är engelska behöver du kunna detta flytande i både tal och skrift, de flesta kunderna pratar du dock svenska med.
Vi kan erbjuda dig:
Spännande möjligheter att arbeta hos en ledande global aktör inom flerspråkiga kommunikationstjänster, samt att jobba i ett team med erfarna och trevliga kollegor. Vår arbetsvecka har 37,5 timmar och du har möjlighet att jobba hemifrån delar av tiden om du önskar det.
Friskvårdsbidrag och Edenred/Rikskortet är några av de förmåner vi har. Tjänsten är ett vikariat på 1 år med en möjlighet till förlängning.
Intresserad?
Roligt! Söker gör du via länken senast den 15 december 2021. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan redan idag!
Skriv din ansökan och CV på svenska. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Valters Bružiks, Global Account Manager, vbruziks@acolad.com tel +46 76 004 5712
Vi ser fram emot att höra av dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AAC GLOBAL AB KISTA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Postadress

TORSHAMNSGATAN 39 B
KISTA, 16493

Liknande jobb


Project Administrator at the Ukrainian Institute in Sweden

26 november 2024

26 november 2024

Evenemangskoordinator, vikariat

Evenemangskoordinator, vikariat

22 november 2024