OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsavdelning Fastighetsutveckling
Vi erbjuder dig stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av framtidstro med ett tydligt ansvarsområde och en stor möjlighet till påverkan.
Vi söker en projektledare som vill vara med och utveckla Jönköpings kommun inom verksamheten Fastighetsutveckling. Verksamheten ansvarar för kommunens behov av fastigheter avseende all ny-, om- och tillbyggnation från tidiga skeden, projektledning och upphandling till genomförande av byggprojekt.
Arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att leda projekt från projektering till genomförande och ansvara för tidplan, projektbudget och kostnadsuppföljning. Du kommer också att ansvara för framtagande och utvärdering av tekniska underlag, kostnadskalkyler och projektplanering. I uppgifterna ingår upphandling, kvalitetskontroll samt projektledning och kvalitetssäkring av att det som byggs följer handlingar och att det resulterar i det beställaren efterfrågade. Du är även beställarens representant vid samarbete med externa konsulter och entreprenörer.
Inom verksamheten finns samlad kompetens inom bygg, el samt VVS och du kommer ha många duktiga kollegor och en engagerad enhetschef som stöttar dig i ditt arbete. Rollen innebär många kontakter både internt och externt och passar dig som trivs i sociala sammanhang och får energi av att bygga långsiktiga relationer.
Kompetenskrav
• Du har relevant utbildning på högskolenivå alternativt gymnasienivå och har flerårig erfarenhet från liknande roller.
• Det är meriterande med kunskaper inom entreprenadjuridik, LOU samt arbetslivserfarenhet från konsult- eller entreprenadverksamhet.
Som person föredrar du att jobba självständigt under eget ansvar. Du vågar leda och ta beslut samt har en förmåga att ta egna initiativ och driva projekten framåt på ett ansvarsfullt sätt. Du är öppen för nya idéer och angreppssätt samt har förmåga att arbeta strategiskt för att nå uppsatta mål. Du har ett stort engagemang i utvecklings- och förbättringsarbete, är mån om att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde samt är strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad samt kan skapa goda kundrelationer. Du har även goda IT-kunskaper.
Körkort B är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetsplatsbeskrivning
Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på den kommunala organisationen att tillgodose de behov som finns inom de områden som Tekniska kontoret ansvarar för.
Tekniska kontorets fastighetsavdelning ansvarar för ca 1 000 000 kvm bostads- och lokalarea och är en av de största fastighetsägarna inom regionen. Vi ansvarar för att förse kommunens verksamheter med lokaler och bostäder.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under annonseringstiden.
Upplysningar
Ylva Perers Gerdin, verksamhetschef Fastighetsutveckling, 036-10 57 72
Vision Rebecca Färgh 036-10 29 25
Sveriges ingenjörer Malin Strömberg 036-10 24 45
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.