Projektledare

Arbetsbeskrivning

Region Blekinges främsta uppdrag är att göra Blekinge till en ännu bättre region att leva och verka i. Vi har det samlade politiska ansvaret för utvecklingen i Blekinge och företräder medborgarna i viktiga frågor som rör tillväxt och utveckling i länet. Vi arbetar på uppdrag av våra medlemmar, kommunerna i Blekinge och landstinget.

Region Blekinge söker
Projektledare

Inom verksamhetsområde Regional Utveckling, söker vi nu en delprojektledare till projektet Attractive Hardwoods. Region Blekinge är samverkanspartner till Skogsstyrelsen i Blekinge som är huvudprojektägare. Projektet handlar om utveckling av norra Europas lövskogsområden som attraktiva besöksdestinationer. I arbetet deltar Region Blekinge som partner med bland annat en del som rör inventering och utveckling av Blekingeleden. Resultat ska bli en gemensam strategi för marknadsföring och nya produkter inom eko-turism. Som exempelvis en app som ska ge vägledningen och information till den som vandrar på Blekingeleden. Projektet genomförs tillsammans med partners från Polen och Litauen och bygger på ett tidigare partnerskap med stor erfarenhet inom skogs- och naturvärden.

Projektet består av fem olika Work package (i löpande text kallat WP). Du kommer att delta i samtliga WP. I WP 3 kommer du att ha huvudansvaret för att leda arbetet mot en gemensam strategisk plan för lövskogsturism. I WP 4 kommer din huvudsakliga uppgift vara att arbeta med utvecklingen av Blekingeleden. I WP 1, 2 och 5 kommer du att bli involverad i olika grad. Tjänsten är på 50 procent av en heltid och anställning gäller från och med augusti.

Arbetsuppgifter
I första delen av projektet kommer du i första hand att arbeta med inventering av Blekingeleden och leda arbetet för att sätta upp strukturerna för att nå en gemensam plan för lövskogsområdena. Du har även ett administrativt ansvar och ett ansvar för att kommunicera med deltagarna i projektet i enlighet med gällande styrdokument. På www.regionblekinge.se/om-oss/lediga-tjaenster/hardwoods kan du ta del av ansökningen för projektet.

Krav på kunskap, erfarenhet och utbildning
- Erfarenhet av projektledning gärna med inriktning mot besöksnäringen och/eller entreprenörskap, alternativt erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
- Tidigare erfarenhet av arbete med företagsutveckling, näringslivsfrågor, besöksnäring eller entreprenörskap inom natur/kultursektorn är meriterande.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska och gärna något språk som talas inom de deltagande projektländerna.
- Goda kunskaper i officepaketet.
- Erfarenhet av nationella och europeiska program är meriterande.

Önskvärda personliga egenskaper
- Drivande och engagerad
- Flexibel
- Körkort
- Strukturerad och noggrann
- God samarbetsförmåga
- Arbetar effektivt ensam såväl som i grupp
- Kommunikativ

Övrigt
- Vissa resor ingår i tjänsten
- Arbete på kvällar och helger kan förekomma
- Boende inom pendlingsavstånd

Anställningens omfattning
Tjänsten är placerad i Verksamhetsområde Regional utveckling i Karlskrona och är en tillsvidareanställning på 50 procent av en heltid. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Region Blekinge har tagit ställning i val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Blekinge KARLSKRONA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Publicerat: 3 juni 2016

Besöksadress

Ronnebygatan 2
None

Postadress

Ronnebygatan 2
KARLSKRONA, 37132

Liknande jobb


Teknisk utredare

27 september 2024

13 september 2024