OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Blekinges främsta uppdrag är att göra Blekinge till en ännu bättre region att leva och verka i. Vi har det samlade politiska ansvaret för utvecklingen i Blekinge och företräder medborgarna i viktiga frågor som rör tillväxt och utveckling i länet. Vi arbetar på uppdrag av våra medlemmar, kommunerna i Blekinge och Landstinget.
Region Blekinge söker
Projektmedarbetare till besöksnäringsprojekt
Inom verksamhetsområde Regional Utveckling, söker vi nu en projektmedarbetare till projektet Competence Academy Tourism, med placering i Blekinge. Region Blekinge är samverkanspartner till Tourism in Skåne i ett utvecklingsprojekt med fokus på att utveckla besöksnäringen i Skåne och Blekinge. Projektet bygger på olika kompetensutvecklingsinsatser för små- och medelstora företag (0-49 anställda) som vill växa och utvecklas. Tourism in Skåne har huvudansvaret för projektet och har således även huvudprojektledare och projektmedarbetare anställda där. Region Blekinge behöver en projektmedarbetare på 75% som arbetar med att samordna insatserna för Blekinges företag, men även insatser som genomförs geografiskt gränsöverskridande inom Skåne och Blekinge. Anställning från och med 2016-09-01-2017-05-31.
Projektet är uppdelat i två delar. Del ett är analys- och planeringsfas och del två är genomförandefas. Vi söker en projektmedarbetare till analys- och planeringsfasen med omfattning om 75% i nio månader med goda möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
I analys- och planeringsfasen kommer du i första hand att arbeta med inventering och rekrytering av relevanta företag till projektets genomförande. Projektets utvecklingsinsatser sker i första hand med upphandlade konsulter men du kommer också att fungera som stöd i olika affärsutvecklingsprocesser för deltagande företag. Du har även ett administrativt ansvar att dokumentera och följa upp deltagare i projektet, samt kommunicera projektet i enlighet med kommunikationsplan och gällande styrdokument.
Om genomförandefas blir aktuell för denna tjänst, blir dina huvudsakliga uppgifter att samordna och delta under de utvecklingsinsatser som sker i Skåne och Blekinge, såsom planering och genomförande av utbildningstillfällen och konferenser. Tillsammans med övriga kollegor i projektorganisationen blir du projektets ansikte utåt och säkerställer kvaliteten på insatserna.
Krav på kunskap, erfarenhet och utbildning
- Eftergymnasial utbildning inom projektledning/projektsamordning gärna med inriktning mot besöksnäringen eller entreprenörskap, alternativt erfarenhet som kan bedömas likvärdig
- Tidigare erfarenhet av arbete med företagsutveckling, näringslivsfrågor, besöksnäring eller kulturella och kreativa näringar är meriterande
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska samt behärska engelska
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Erfarenhet av nationella och europeiska program, så som strukturfonderna, är meriterande
Önskvärda personliga egenskaper
- Drivande och engagerad
- Flexibel
- Strukturerad och noggrann
- God samarbetsförmåga
- Arbetar effektivt ensam såväl som i grupp
- Kommunikativ
Övrigt
- Vissa resor ingår i tjänsten
- Arbete på kvällar och helger kan förekomma
- B-körkort är ett krav
Region Blekinge har tagit ställning i val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06