OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Tecomatic Entreprenad AB är ett företag specialiserat på produkter för marina miljöer där det finns problem med landerosion eller spridning av miljöfarliga sediment. Vi projekterar och färdigställer även anläggningar för uppsamling och rening av dagvatten, lakvatten, processvatten och avloppsvatten, och utför sedimenttömning av dammar. Genom vår unika kompetens och mångåriga praktiska erfarenhet är vi en värdefull aktör i allt från rådgivning till hela entreprenader.
Tecomatic Entreprenad AB är beläget i Kalmar men med verksamhetsområde över hela Sverige. Vi är i en expansiv fas och behöver förstärka vårt lag med en projektledare som vill utvecklas och växa med oss.
Om tjänsten
Som projektledare kommer du ha en styrande och ledande roll där du stöttar våra projektchefer och arbetsledare för att säkerställa att våra projekt utförs effektivt och med hög kvalitet. Du kommer ansvara för att våra projekt startar upp och fortlöper smidigt och enligt plan, och har det övergripande ansvaret för att de planeras på ett både ekonomiskt och resurseffektivt sätt. Du kommer jobba nära projektledningen för varje projekt för att tillse att våra projektmål nås, och du förväntas ligga steget före projektet för att förutse eventuella förändringar som behövs i planeringen. Din roll är framför allt administrativ men du förväntas vara ute vid arbetsplatser i en samordnande roll vid behov. Du kommer att få ta stort ansvar i ditt arbete och kommer ha stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete och hur vi driver projekt.
Hos Tecomatic bryr vi oss om våra anställda och vi kan erbjuda dig en bra arbetsplats med trevliga kollegor. Vi är ett gäng som trivs bra tillsammans och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Hos oss kommer du få ett arbete som är varierande och utmanande men framför allt riktigt roligt!
Tjänsten kommer att utgå från Kalmar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvara för planering av projekten så som kontinuerlig resursplanering och tidsestimering
• Ta fram samt regelbundet följa upp projektbudget
• Ansvara för projektrapportering
• Ansvara för projektdokumentation och samordna projektteamens dokumentation
• Identifiera och hantera projektrisker samt identifiera korrigerande åtgärder att utföras tillsammans med projektledning och projektteam
• Utveckla processer och rutiner för att höja projektens effektivitet och kvalitet
• Etablera och säkerställa att projektarbeten sker enligt relevanta riktlinjer och rutiner
• Stödja säljorganisationen vid offertskrivning
• Allmän projektadministration
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en noggrann och strukturerad person som tycker om att driva och leda projekt. Du behöver ha lätt för att samarbeta samt ha förmåga att leda och inspirera andra att fokusera på rätt saker. Då du kommer samordna många personer i projekten, internt och externt, behöver du ha lätt för att kommunicera med andra på ett pedagogiskt sätt.
Vi har ofta en hög arbetsbelastning med många parallella projekt, vilket kräver både en hög grad av självständighet och samarbete. Vissa arbetsuppgifter kommer kräva att du är kreativ och lösningsorienterad, medan andra arbetsuppgifter kräver att du är systematisk och noggrann.
Erfarenhet
Vi ser gärna att du har en gymnasial utbildning med inriktning på teknik eller ekonomi alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Krav är erfarenhet av projektledning, och det är meriterande med erfarenhet från entreprenadverksamhet samt med kunskaper i CAD-ritning. Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet och kan uttrycka dig på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Anställningsvillkor
Provanställning 6 månader därefter ev. tillsvidareanställning
Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning, månadslön.
Ansökan
Ansökningarna hanteras löpande med en sista ansökningsdag den 14 december 2022. Vid frågor kontakta Jonas Andersson Lavås.