OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförsörjningsförvaltningens uppdrag är att med hög kvalitet, en kostnadseffektiv förvaltning och nyproduktion samt med miljöfokus se till att Borås Stad kan erbjuda invånarna sunda och effektiva lokaler och anläggningar med god tillgänglighet.
Förvaltningen ansvarar för stadens lokalplanering, ny- och ombyggnationer, inhyrningar och förvaltning av lokaler. Vi är ca 50 medarbetare uppdelat på tre operativa avdelningar och stabsfunktioner.
Som projektledare hos oss har du budgetansvar och ansvarar för att självständigt planera och driva projekt under byggprocessens samtliga skeden d v s, från idé till inflyttning. Du ansvarar bland annat för projektering, byggledning, tidsplanering och myndighetskontakter. Du samverkar med våra beställare, fastighetsförvaltare, tekniska stödfunktioner, konsulter och inte minst med de som ska vistas i byggnaden.
Vi söker dig som är utbildad inom bygg, gärna civil- eller högskoleingenjör och har några års erfarenhet från bygg/fastighetsbranschen samt erfarenhet av att driva byggprojekt.