OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av Växjö Charity - Låt ditt jobb göra skillnad för andra!
2017 startades Växjö Charitymed målet att samla näringslivet i Kronoberg för att under trevliga former samla in pengar till lokala ideella förmånstagare. Växjö Charity planerar och arrangerar högkvalitativa event och har sedan starten samlat in och delat ut 13 MSEK! Insamlingsstiftelsen Växjö Charity är en organisation som drivs helt ideellt av företagen Adekvat Försäkring, Creon, Advisory, Santhe Dahl Invest samt Rosholm & Dell och allt överskott från stiftelsens verksamhet går oavkortat till ideella förmånstagare.
Växjö Charity söker nu en säljdriven projektledare som vill vara med att leda och utveckla såväl konceptet som vårt försäljningsarbete. Arbetet sker primärt gentemot redan befintliga samarbetspartners, men för att fortsätta utveckla stiftelsen, våra event och öka våra intäkter krävs det också ett aktivt arbete mot nya potentiella partners. Kanske har du till och med förslag på helt nya idéer, insamlingar eller event?
Som person brinner du för att skapa och bygga relationer. Du är både kreativ och proaktiv för att ständigt utveckla och förnya vår verksamhet. Rollen kräver stort eget ansvar, där du utifrån styrelsens och verksamhetens gemensamt uppsatta mål agerar som stiftelsens ambassadör, kommunikatör och säljare gentemot våra partners, prospects och förmånstagare.
Tillsammans genererar vi insamlingsintäkter till våra välgörenhetsprojekt. Tillsammans gör vi skillnad!
Vi tror att:
Du har ett stort nätverk och har lätt för att vårda och skapa nya relationer.
Du är erfarenhet av försäljning, uppföljning av budgetar, mål, resultat och avrapportering.
Du är en god kommunikatör som trivs i rollen som presentatör, både i små och lite större sammanhang.
Du har förmågan att skapa en stolthet hos både oss själva och det lokala näringslivet över att det vi gör för lokalsamhället är något som är helt unikt i Sverige.
Du har idéer, förmåga att förverkliga dem och samtidigt ansvara för att genomföra aktiviteter/event.
Du är en målinriktad ”doer” som motiveras av att skapa resultat genom hårt arbete och får en tillfredställelse av framgången när du lyckas.
Du gillar att självständigt driva din agenda och samtidigt värdesätter du samarbetet med partners och kollegor.
Meriterande:
Erfarenhet av försäljning, event/evenemang och nätverksbyggande aktiviteter
Omfattning och placering
Heltid, tillsvidare, Växjö
Har du frågor om tjänsten:
För frågor om organisationen och tjänsten är du välkommen att ringa Fredrik Ottosson (Adekvat) på telefon070-300 98 29 eller Micke Svensson (Creon) på telefon 0708-289640.
För frågor om rekryteringen är du välkommen att ringa Henrik Moberg (Head Consulting Group) på telefon 072-314 78 00
www.vaxjocharity.se
Ansökan:
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Head Consulting Group och det är till dem du skickar din ansökan. Urval tillämpas löpande därför ber vi dig skicka in din ansökan så fort som möjligt.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Om våra förmånstagare och projekt
Några exempel på förmånstagare är Barn- och Ungdomskliniken i Växjö som vi, i samverkan med Stiftelsen Linnea Dahl, skänkte en specialanpassad bil tillför att ge svårt sjuka barn ökad möjlighet till vård i hemmet. En bil fylld med medicinsk utrustning och saker som ger barnen en extra guldkant. Sjöräddningssällskapet i Växjö fick båten Rescue Växjö Charity med vilken man bland annat har räddat nödställda kanotister i Åsnen. Kvinnojouren Blenda har fått stöd under ett par år till sin livsviktiga verksamhet till förmån för utsatta kvinnor och barn. Förmånstagare 2022 var Cancerstiftelsen i Kronobergs Län, Neighbourhood, Funkibator, PIX EF och Trygga. Trygga är ett projekt som Insamlingsstiftelsen Växjö Charity driver i egen regi i samverkan med Växjö Kommun för en långsiktig trygghetsskapande insats i vårt lokalsamhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30