OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som projektledare hos oss ingår du i vårt Leverans- och Logistik team som ansvarar för att driva våra projekt- och kundorder från beställning till fakturering. Rollen innebär daglig kontakt med våra kunder, säljare och servicetekniker via telefon, web och mail.
Ditt uppdrag är att hantera tilldelade projekt (vilket avser leverans av produkt inkl. montage) i enlighet med vår projektprocess. I denna process ingår allt från inköp, leveransplanering, samordning med servicetekniker till fakturering och ekonomisk uppföljning. Ambitionen med varje projekt är att överträffa uppställda mål genom effektiv planering och bevakning av tillägg.
För att komplettera vårt team behöver vi dig med tidigare erfarenhet av projektledning och med ett genuint teknikintresse. Du är van att arbeta självständigt, är en god administratör och har en stark servicekänsla och kundfokus. Eftersom rollen har ett stort kontaktnät är det viktigt att du är en god kommunikatör.
Ditt uppdrag
Ansvara för och driva tilldelade projekt
Samordning med serviceorganisationen angående planerade montage
Hantera inköp av icke lagerförda artiklar samt leveransuppföljningar
Hantera leverantörs- och fraktfakturor
Formella krav
Dokumenterad erfarenhet av projektledning
Väldigt god teknisk förståelse
Erfarenhet av inköpsarbete
God vana av att arbeta i kvalificerade administrativa system
Goda kunskaper i Office-paketet och CRM system
Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper engelska, muntligt som skriftligt. Kunskaper i tyska är en merit.
Erfarenhet av Jeeves är meriterande
Kännedom om vårt produktsortiment är meriterande
I denna roll är noggrannhet och eget driv viktiga egenskaper. Som person har du en hög social kompetens och har lätt för att skapa relationer. Du har en god förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett positivt gäng. För dig med starkt teknikintresse och vilja att lära dig nya produkter finns det mycket att upptäcka. Här finns utrymme för egna initiativ och goda utvecklingsmöjligheter till marknadsmässig lön och goda förmåner.
Tjänsten är placerad i Segeltorp i södra Stockholm med möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan.
Sista ansökningsdag 2023-04-24. Intervjuer kommer att ske fortlöpande så skicka gärna in din ansökan och CV på svenska så snart som möjligt till jobb@dematek.se. Märk din ansökan med Projektledare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Hellgren
Personalchef Annika Björnberg
08-6033482
Unionen Joakim Brännlund
086033408
Servicechef Thomas Karlsson
08-603 34 87
Servicechef Håkan Andersson
031 744 18 02
Personalchef Annika Björnberg
08-6033482
Unionen Joakim Brännlund
086033408
Utbildningsansvarig Willis Nordenstam
021-80 62 15
Servicechef Robert Brohmander
021 80 62 22
Servicechef Thomas Karlsson
08-6033487