Projektledare

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta i en flexibel miljö där du har möjlighet att vara med och erbjuda bra boenden och trygga miljöer att leva och verka i? Nu har du chansen att arbete på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Med flera pågående och kommande projekt behöver vi nu en projektledare till vårt kontor i Helsingborg.
Om tjänsten
Som projektledare för investerings- och underhållsprojekt kommer du ansvara för projektgenomförandet efter att analys- och förstudieskedet är klart vilket innebär arbete med projektering, inköp, produktion och överlämnande till förvaltning. I ett nära samarbete med vår projektutvecklingsenhet och förvaltning ansvarar du för att projekten genomförs inom beslutade ramar och processer.
Du kommer bland annat att:
arbeta affärsinriktat och i nära samarbete med Rikshems projektutvecklingsenhet och förvaltning på de aktuella orterna för att hitta genomförbarhet i nya projekt samt aktivt bidra till ökad investeringsvolym och lönsamhet
delta i kartläggning av underhållsbehov samt identifiera och analysera värdeutvecklingsobjekt i fastighetsbeståndet inom de orter du verkar på
bistå och vara delaktig till beslutsunderlag inför projekten och kontinuerligt analysera och utvärdera alternativa tillvägagångssätt
ansvara för att projektens olika skeden genomförs enligt gällande processer och rutiner
ansvarar för att upphandling av både projektering samt produktion sker enligt rutiner och riktlinjer tillsammans med Rikshems interna inköpsavdelning
ansvara för att följa upp entreprenörens arbete för att säkerställa att projekten håller sig inom beslutade ramar vad gäller omfattning, kvalitet, miljö, arbetsmiljö, ekonomi och tid. När avvikelser uppstår genomför du nödvändiga förändringar
redovisa månatliga ekonomiska projektprognoser för tilldelade projekt enligt framtagen rutin
genomföra slutbesiktningar och säkerställa godkänt slutbesked och genomföra uppgifter som hör till projektavslut



I den här roller arbetar du tätt tillsammans med andra funktioner inom Rikshem och du är placerad på vårt kontor med nya lokaler i Helsingborg. Resor i tjänsten förekommer.
Vem är du?
Vi söker ha dig som har ett tydligt affärsfokus, snabbt kan komma in i rollen och självständigt driva projekt. Därför ser vi dig som har:
ett antal års erfarenhet av projektledning i liknande roll
eftergymnasial utbildning, gärna med byggteknisk bakgrund eller motsvarande kompetens.
kunskaper om bygglovsprocessen, entreprenadjuridik, arbetsmiljö och inköp



Vi ser det som meriterande om du har:
erfarenhet från liknande projekt på andra fastighetsbolag och/eller entreprenadsidan (stambyte med kvarboende hyresgäster)
erfarenhet från arbete i förvaltarorganisation och gärna med hyresbostäder
erfarenhet av kalkylarbete



Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommunikativ, har förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat samt har en stor passion för människor och fastigheter. Vidare är du självgående och har förmåga att växla mellan detaljer och större frågor. Därtill har du en naturlig fallenhet för att hitta lösningar på problem och att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt då arbetsbelastningen varierar i takt med projektets olika faser.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerande, Närvarande, Ansvarstagande. Som arbetsgivare kännetecknas vi av en dynamisk miljö och korta beslutsvägar. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med höga ambitioner. Vi har fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling.
Vill du bli en av oss?
Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Mikael Wemming, Chef Projektutveckling, mikael.wemming@rikshem.se . Urval och intervjuer sker efter ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan!
Om Rikshem
Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF och är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med och göra skillnad på riktigt hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Läs mer på Rikshem.se


Sökord: Projektledning, projektledare, fastighetsförvaltning, förvaltning, fastighetsbranschen, drift och underhåll, hyreshus, investeringsprojekt, underhållsprojekt.

Kontaktpersoner på detta företaget

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem 2380
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 17 juli 2023
  • Ansök senast: 17 augusti 2023

Besöksadress

Storgatan Östersund
None

Postadress

83100
2380, 83100

Liknande jobb


Kalkylator Ventilation till Teknisk Fastighetsservice

Kalkylator Ventilation till Teknisk Fastighetsservice

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024