OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB är en gemensam organisation och tillsammans är vi drygt 150 medarbetare som förvaltar lokaler och bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje.
Vi är en trygg och stabil verksamhet med ett viktigt samhällsuppdrag och lokal förankring. Med medarbetare i olika yrkesroller samverkar vi utifrån en gemensam värdegrund för att skapa nöjda hyresgäster, bra bostadsmiljöer och trivsamma arbetsplatser med god arbetsmiljö. Du välkomnas till en arbetsplats med stort driv, engagemang och omtanke.
Om tjänsten
I tjänsten som projektledare ansvarar du för hela byggprocessen - från planering och genomförande till avslut. Du kommer arbeta med olika typer projekt, både gällande inriktning och också storlek.
Som projektledare arbetar du operativt och strategiskt, har ett ekonomiskt ansvar samt att du jobbar mot uppsatta mål. Arbetet innebär att du fattar beslut om åtgärder inom projektets ramar samt ser till att krav utefter regelverk uppfylls. I rollen ingår det även att arbeta med upphandlingar av projekterande konsulter, entreprenörer och leverantörer samt att du förväntas bistå som teknisk sakkunnig.
Du kommer tillhöra vår byggavdelning, som tillsammans med dig, består av sju personer som har ett nära samarbete med varandra. Samarbete förekommer även med övriga kollegor inom koncernen, framförallt med marknad- och driftavdelning, samt med externa konsulter och entreprenörer. Närmaste chef är byggchef.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete med eget ansvar. I organisationen har vi tillitsbaserad styrning och ledning.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa och följa detaljerade projektplaner som inkluderar mål, omfattning, tidsramar, resursbehov och budget.
Ansvara för projektets budget och se till att det håller sig inom de ekonomiska ramar som fastställts.
Upphandla entreprenörer och konsulter till projekten.
Leda eventuell projektgrupp, fördela arbetsuppgifter och rapportera till byggchef.
Föra dokumentation under projektets gång samt se till att projektets tidsplan följs.
Samarbeta med kunder och andra intressenter från behov till leverans.
Fungera som kontaktperson för alla inblandade i projekten och hantera kommunikation med intressenter.
Framtagandet av handlingar inför projekt.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har teknisk utbildning på högskolenivå eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig. Då du kommer leda stora och komplexa projekt är det ett krav att du har dokumenterad flerårig erfarenhet av fastighetsrelaterade projekt. Det är ett krav att du har god kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU), upphandling inom entreprenader, entreprenadjuridik inklusive AB, ABT samt ABK. Erfarenhet inom fastighetsförvaltning, offentlig förvaltning, BAS P/U samt kunskap i Momentum fastighetssystem är meriterande. Vi förutsätter att du har god datorvana, behärskar Officepaketet samt att du ska kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har god förmåga att leda, samarbeta och skapa goda relationer. Vidare ska du vara strukturerad, bra på att prioritera, kunna ta initiativ samt vara resultatorienterad.
En viktig del i arbetet är dialog och samråd med berörda intressenter, därför ser vi att du är förtroendeingivande och tydlig samt har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du är öppen för att lära nytt och drivs av viljan att förbättra och tar dig an komplexa utmaningar på nya sätt och lösningar.
Övrigt
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Villkor enligt gällande kollektivavtal för tjänstemän, K-avtalet.
Lön enligt överenskommelse.
Tillträde sker efter överenskommelse.
Arbetsort centrala Ludvika.
B-körkort krävs.
Intresserad?
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt dock senast 23 juni 2024.