OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Projektledare/bostadskoordinator
Beskrivning: Medborgarförvaltningen i Värnamo kommun kommer under 2017 att genomföra projektet "Gemensam strategi för bostadsförsörjning".
Målsättningen med projektet är att samordna medborgarförvaltningens arbete kring bostadsanskaffning samt att skaffa bostad till de nyanlända som kommer att bosättas i kommunen.
Arbetsuppgifter: Som bostadskoordinator arbetar du med hantering av bostadsanskaffning till nyanlända. Du upprättar rutiner i syfte att effektivisera samordning och tillgång på bostäder. Du är kontaktperson för kommunikationen mellan kommunen och hyresvärdar. Du finner former för dialoger som bidrar till att fler värdar ska erbjuda lediga bostäder för målgruppen. Tillsammans med dina kollegor i övriga delar av kommunens organisation hittar du samarbetsformer. Du skapar goda förutsättningar genom att arbeta med information och rådgivning till hyresgästerna. Du hanterar det praktiska runt uthyrning och hantering av hyreskontrakt.
Du ansvarar för hela ledet - allt ifrån att knyta kontakter med presumtiva hyresvärdar till att matcha hyresgäst och värd till uppföljning och stöttning. Jobbet bygger på ett långsiktigt och strategiskt arbete där syftet är att skapa en bra affärsrelation på lång sikt.
Kvalifikationer: Grundläggande krav för tjänsten är relevant akademisk examen, körkort, samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper och erfarenhet som rör bostadsmarknaden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Personliga egenskaper: Du är strukturerad och tycker om att arbeta självständigt. Du är bra på att skapa positiva möten och är lösningsfokuserad. Då en stor del av arbetat handlar om att möta människor är det viktigt att du är tydlig och kommunikativ. Det är av samma anledning ytterst viktigt att du är lugn, trygg och förtroendeingivande. Du bör ha sinne för affärsrelationer, gilla att arbeta på ett resultatfokuserat sätt och vara bra på att läsa av andra människors önskemål.
Anställningsform: Visstidsanställning projekt 15 månader. Sysselsättningsgrad: Heltid Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Tillträdesdag: 1 januari eller enligt överenskommelse. Upplysningar: Sektionschef Inga Gligic, tfn 0370-377540 Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0370-377000.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Sista ansökningsdag: 2016-12-18.
Du söker tjänsten på kommunens hemsida www.varnamo.se/ledigajobb Vi vill att du bifogar personligt brev och CV.