OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 61 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Intäktfinansieringen styrs av antagna regelverk för respektive avdelning. Vi är ca 400 anställda och omsätter drygt 600 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Kundservice
Vill du arbeta med bevarandet och utvecklingen av Varbergs kommuns fastigheter, allt ifrån att säkerställa status enligt fastslagna underhållsplaner till att anpassa fastigheten utefter de behov som uppstår i takt med att verksamheter förändras. Då kan vi erbjuda dig en utmanande och stimulerande arbetsplats med många omväxlade arbetsuppgifter. Hos oss får du möjlighet att utveckla dig själv i rollen som Projektledare. Du kommer att vara en viktig resurs i vårt arbete med att skapa en god och framtidssäkrad funktion i våra fastigheter. Du kommer också ha en viktig roll i vårt aktiva arbete med att finna goda energibesparingsåtgärder.
Låter detta spännande?
Då kanske du är rätt person för oss.
Fastighetsavdelningen söker nu ytterligare en Projektledare.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- samordna, planera, projektera och driva projekt inom Fastighetsavdelningen gällande
planerade underhållsarbeten, mindre ombyggnads-/anpassningsåtgärder och
energieffektiviseringsåtgärder
- ansvara för kundkontakter i samband med ombyggnadsarbeten
- ansvara för dokumentering av utförda åtgärder i avdelningens fastighetssystem
- arbeta nära och i samarbete med fastighetsavdelningens förvaltare och företrädare för enhet Teknik och Utveckling
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
- Högskoleingenjörsexamen eller likvärdigt
- Kunskaper inom bygg och el
- Goda kunskaper och erfarenhet av arbete inom byggprocessens olika skeden
- Behörighet som kontrollansvarig enlig PBL samt utbildning som
Byggarbetsmiljösamordnare är meriterande.
- Lätt för att möta människor då arbetet innebär mycket kontakt med kunder och
entreprenörer vilket medför att en hög social kompetens krävs
- Mycket god datorvana med erfarenhet att arbeta i Windowsmiljö, Officepaketet och
AutoCad
- God analytisk förmåga och är strukturerad
- En utvecklingsinriktad och lyhörd inställning
- Körkort B är ett krav
ÖVRIGT
Vi följer rutiner i Varbergs kommun och annonserar via offentliga jobb. Därför undanber vi oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetsgivaren prioriterar mångfald vid likvärdiga kvalifikationer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40