OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.300 invånare.
Fagersta kommun söker till Personalkontoret:
Projektledare
Ref.nr: 17/2017
Tjänsten: Visstid 100 % under 1 år.
Sista ansökningsdag: 2017-02-15 OBS! Urval kan komma att göras löpande.
Tillträdesdag: snarast
Fagersta kommun har fattat ett beslut om att heltidsanställning ska vara norm i organisationen. Samtliga nyanställningar ska ske till heltid från och med 2017-01-01 och redan anställda medarbetare ska successivt erbjudas heltidsanställning.
Tjänsten tillhör organisatoriskt Personalkontoret och personalchefen är närmaste chef.
Personalkontoret stödjer kommunens chefer och medarbetare i samtliga HR-/personalfrågor; bland annat rehabilitering, arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald, ledarutveckling, rekrytering, arbetsrätt osv. Vi är för närvarande fem anställda på arbetsplatsen. Vår arbetsplats präglas av öppenhet och ett mycket gott samarbetsklimat.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvuduppdrag blir att möjliggöra för Fagersta kommuns hela organisation att genomföra heltid som norm.
Du kommer att arbeta på uppdrag av en styrgrupp och i nära samarbete med nyckelpersoner som till exempel avdelningschefer, administrativ personal, kommunikatörer och HR-konsulter. Arbetet kräver också en tät samverkan med fackliga organisationer.
Du ska tydliggöra vilka utmaningar som finns och ge förslag till lösningar på dessa utmaningar. Du ska bland annat bistå vid risk- och konsekvensanalyser, bistå organisationen gällande bemanningsfrågor, planera och genomföra informationsinsatser, belysa viktiga arbetsrättsliga frågor, ta fram rapporter, informationsmaterial och underlag till beslut i de fall det krävs osv.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning eller annan utbildning och/eller yrkeserfarenhet som kan bedömas som lämplig. Erfarenhet från projektarbete är nödvändigt; gärna från kommunal verksamhet. Det är en fördel om du har genomgått projektledarutbildning.
Du har goda ledaregenskaper, är självgående och initiativrik. Du har en mycket god samarbetsförmåga, är en bra kommunikatör och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
I Fagersta kommun har vi rökfri arbetstid och vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anna Forssén, personalchef, 0223-441 85
Fackliga företrädare
Britt-Marie Nohrstedt, ordförande Vision, 0223- 442 95.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Yvonne Flodström
0223-444 15
Enhetschef Åsa Gustavsson
0223-442 12
FSA Josefin Wendel
0223-445 18
LSR Kristina Tinkler
0223-445 29
Rektor Lena Jansson
0223-444 41
Rektor Leif Lejdelin
0223-443 91
Medicinskt ansvarig sjuksköterska Eva Blomberg
0223-442 78
Biträdande socialchef Martina Nordin
0223-442 62
Integrationshandläggare Mona Söder
0223-442 16
Enhetschef Tram Stenqvist
0223-445 45