OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Västerviks kommun söker nu en projektledare till Kommunstyrelsens förvaltning. Uppgiften för dig som projektledare är att:
- Öka möjligheten för kommunen att få kännedom om och därmed kunna ansöka om externfinansiering.
- Möjliggöra bättre samordning mellan olika delar inom kommunen vad gäller näringslivsfrågor.
- Möjliggöra arbetstidsfinansiering i mindre externa projekt.
- Möjliggöra stöd i integrations- och arbetsmarknadsfrågor.
Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att leda projekt och att driva processer kring projektansökningar. Du kommer att arbeta med resultat- och analysarbete inom projekten. I rollen ingår att utveckla och genomföra processer som säkrar kvalitet i verksamheten. Du kommer också att arbeta med samordning av bemötande gentemot näringsidkare/medborgare inom vissa områden.
Din kompetens
Vi söker dig som har 3-årig akademisk examen och erfarenhet från projektledning och samordning inom kommun och näringsliv.
Du har god initiativförmåga och kan självständigt driva projekt och processer framåt. Du har förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och kan sätta upp och hålla tidsramar.
Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Du har en ekonomisk medvetenhet, är noggrann och mån om att nå målen med god kvalitet i ditt arbete.
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska språket och god kommunikativ förmåga. Tjänsten kräver även B körkort.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.