OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.
Inera ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna.
Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se
Inera söker erfarna projektledare
Som projektledare på Inera kommer du att arbeta med projekt och tjänster som används och skapar nytta för många i vardagen. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en kunskapsintensiv organisation med engagerade och kompetenta medarbetare.
Projekt hos Inera kan exempelvis omfatta komplex konceptutveckling av applikationer, integrationer mellan många system och nationella arkitektur- och infrastrukturlösningar eller stora informations- och kommunikations plattformar eller kampanjer.
Arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att ansvara för hela projektet med budget, leveransansvar och överlämnande till en väntande förvaltning. Du kommer att hålla en kontinuerlig och nära dialog med beställare och styrgrupper, arbetsleda projektpersonal, involvera konsulter och upphandlade leverantörer. Du kommer att leda workshops, göra riskanalyser, nyttovärderingar och utredningar. Du kommer också att ta fram projektkalkyler, genomföra kostnadsuppföljning och ta fram projektplaner. Du är helt enkelt den som projektet och ledningen förlitar sig på och det är precis det du vill och trivs med!
Kompetens och kvalifikationer
Du har en gedigen erfarenhet av att driva projekt enligt PPS eller motsvarande projektledningsmodell.
Du är drivande och resultatinriktad med en dokumenterad erfarenhet av att leda och fördela arbete. Då det ofta finns många intressenter i Ineras verksamhet är det viktigt att vara samarbetsinriktad och lyhörd för beställarnas krav samt kunna fungera som en samlande och förtroendeingivande kraft och driva arbetet framåt.
Du har erfarenhet av utredningar och förstudier.
Du uttrycker dig ledigt i skrift och är bra på att vara mötesledare och hålla muntliga presentationer.
Du har erfarenhet av upphandlingar, avtalsfrågor samt av budget- och resultatuppföljning.
Det är meriterande om du har kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation, såväl inom landsting, kommuner och privata vårdgivare samt kännedom om hälso- och sjukvårdens tekniska arkitektur.
Du har en relevant akademisk utbildning. Då du ska hantera avtal är mycket goda kunskaper i svenska ett krav.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tjänsten är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen.
Ansökan
Vi läser ansökningar och genomför intervjuer löpande och ser fram emot din ansökan med personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är den 30 november 2017.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Jan-Olov Strandberg, chef Projektkontoret, tfn: 08-452 76 71
Kristina Claesson, HR-generalist, tfn: 08-452 71 73
Fackliga frågor, Harriet Fredin, klubbordförande för Vision, 08-452 78 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349