Projektledare - Anslutningar av nya kunder

Projektledare - Anslutningar av nya kunder

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

"Jag har verkligen hittat rätt i min roll som projektledare. Att varje dag få gå till jobbet och ha roligt med ett gäng prestigelösa projektledare som jobbar tillsammans med olika kunder och olika team är fantastiskt. Jag får samtidigt vara med och bidra och påverka den interna utvecklingsresan/förändringsresan inom Statens servicecenter." - Medarbetare på enheten

Om avdelningen och enheten
Avdelning Ledningsstöd tillhandahåller bl.a. divisionsgemensam projektledning för lön, ekonomi och e-handel. För enheten Projekt och anslutnings del är uppdraget att leda arbetet med att ansluta de statliga kundmyndigheterna till Statens servicecenter lönebastjänst samt ekonomi och e-handelstjänster. Under de närmaste åren kommer vi att ansluta ett flertal myndigheter till våra administrativa tjänster inom ehandel och lön. 

På enheten är vi i dagsläget tretton medarbetare fördelade på orterna Östersund, Gävle och Stockholm. Vi är en mycket kompetent och bra grupp projektledare där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med oss. Enheten är jämnt fördelad mellan de tre orterna så var du än börjar har du kollegor nära dig.

Möjlighet finns att delvis arbeta även från hemmet om du behöver för att få ihop ditt livspussel!

”Som projektledare är du en vital del i vårt arbete med att ansluta nya myndigheter till våra tjänster! Om du tycker om att samarbeta med andra, ha stimulerande arbetsuppgifter och många kontakter kommer du till helt rätt ställe här hos oss i vårt trivsamma gäng” - Medarbetare på enheten

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 
Rollen som Projektledare innebär att leda arbetet med att ansluta externa kunder till Statens servicecenters tjänster och att kunna projektleda interna utvecklingsprojekt. I arbetsuppgifterna ansvarar du för att leda, kravsäkra, planera, styra, driva, riskhantera, följa upp och leverera projekt, så att vi lyckas med att leverera enligt vår plan, med hjälp av vår standardiserade anslutningsprocess enligt vår projektstyrningsmodell.

Du kommer att arbeta i team med kompetenta medarbetare som består av bl.a. teknisk projektledare, verksamhetsspecialist, systemadministratör och servicedeskresurs vilka du leder i det dagliga arbetet. Du ansvarar även för att säkerställa förberedelser av system och leveransorganisation samt support för kunden. Du bidrar även till enhetens och avdelningens utveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Akademisk examen eller annan för uppdraget relevant utbildning.
• Minst tre års dokumenterad erfarenhet som projektledare inom tjänstelevererande verksamhet.
• Har vana av att driva flera parallella projekt

Dessutom är det meriterande om du har:


• Dokumenterad erfarenhet av att arbetat som projektledare inom HR-, ekonomi- eller löne-området.
• Erfarenhet att arbeta enligt projektstyrningsmodell såsom PPS eller motsvarande
• Arbetat med leverantörsutveckling och systemutveckling inom lönesystem
• Erfarenhet av förhandling och avtal
• Erfarenhet av teknisk projektledning
• Erfarenhet av Primula, Heroma, Visma, UBW Agresso och Antura

Vidare ska du ha förmåga:


• Vara strukturerad, drivande och målinriktad
• Ha god samarbetsförmåga med stark kommunikativ förmåga
• Kan hantera och stimuleras av att ha många olika kontaktytor
• Ha stark analytisk förmåga och snabbt kunna skapa dig en överblick kring ditt arbete.
• Förmåga att leda och arbeta i team.

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad antingen i Stockholm, Gävle eller Östersund och resor kan förekomma. 

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 14 augusti 2022. 

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024