Projektledare Back Office

Projektledare Back Office

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.

Om oss
Avdelning BackOffice ansvarar för kundadministrativa processer såsom avtalshantering och också för faktureringsprocessen avseende E.ON:s kunder för såväl el, gas och värme som för relaterade tjänster. Ansvaret innefattar att säkerställa att vi har korrekta avtal, att vi fakturerar kunderna samt även ansvar för kundreskontran och betalningsflödet.

Din roll
Du kommer att bli en del av Quality and Coordination som är ett mindre team inom Back Office. Vårt arbete sker i nära samarbete med verksamheten och alltid med stort kundfokus, där vi motiveras av att effektivisera och optimera det dagliga arbetet. I rollen kommer du att delta i förbättrings- och utvecklingsarbete i olika slag med processförbättringar samt  design och test av nya processer. Det är en bred roll där du driver frågeställningar och förbättringar ur ett helhetsperspektiv. Som projektledare inom BackOffice får du möjlighet att vara en del av spännande utveckling, innovation och ett kontinuerligt lärande tillsammans med ditt team. Tjänsten är placerad i Malmö.

Dina erfarenheter
För att har rätt förutsättningar för rollen har du erfarenhet av projektledning och förbättringsarbete i en större kundnära verksamhet samt kunskaper inom LEAN.  Det är positivt om du har erfarenhet av energimarknaden och inom exempelvis områdena kundreskontra, avtalshantering eller fakturering.

Vi söker dig som vill driva förändring på riktigt och vi är övertygade om att innovation kommer från nyfikenhet och mod. Vi hoppas därför att du är kreativ, vågar ifrågasätta och har en öppen inställning till förändring.  Du är analytiskt lagd med ett lösningsorienterat förhållningsätt och med din energi och kommunikativa förmåga skapar du engagemang hos dina kollegor inom E.ON och våra kunder.
Vi är också övertygade om att samarbete gör oss mer framgångsrika och att det också gör jobbet mycket roligare. Vi tror därför att du har lätt för att knyta an till olika människor, får energi av att samarbeta och ser de möjligheter vi kan uppnå tillsammans!

Ditt team
Dina närmsta kollegor är tre kompetenta och engagerade kollegor med samma roll som du, men du kommer att arbeta brett inom hela Back Office som består av ca 80 medarbetare samt med andra delar inom E.ON. Din närmsta chef, Mikael Bladh, är en närvarande ledare som kommer att stötta dig för att du ska utvecklas och bli trygg i din roll. Han har stor tillit till sina medarbetare och uppmuntrar till en glädjefylld vardag.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 6e april.

 För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Mikael Bladh, +46 706 244715

 För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, Carl-Johan.Johansson@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 6 april 2023

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb