Projektledare Behovsplanerad hemvård

Projektledare Behovsplanerad hemvård

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

För att din jobbansökan ska kunna behandlas på ett korrekt sätt behöver du skicka den till oss digitalt via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Vill du vara med och forma framtidens äldreomsorg i Berg? Då kan du vara den projektledare vi nu söker, med ansvar för införa och testa arbetssättet behovsplanerad hemvård.

Arbetsuppgifter
Syftet med projektet är att under begränsad tid testa ett arbetssätt där vi tar bort detalj- och minutstyrningen inom ett av kommunens hemtjänstområden. Därefter tänker vi följa upp och se om det är möjligt att införa en liknande modell för samtliga hemtjänstgrupper i kommunen. I en pilotgrupp ska medarbetarna själva ges möjlighet att planera insatserna hos sina omsorgstagare genom att minutstyrningen tas bort. Projektet ska också bidra till att kommunens uppsatta mål om att vara en attraktiv arbetsgivare uppnås, med fokus på öka andelen nöjda och engagerade medarbetare.

I rollen som projektledare kommer du planera för projektets övergripande arbete och se till att dess målsättningar kan uppnås. En viktig del av detta är att involvera den berörda arbetsgruppen i utformningen av projektet, för att därefter vägleda dem i utförandet. Uppdraget innebär också, under samtliga moment i arbetet, att involvera nödvändiga samarbetsfunktioner, exempelvis enhetschef, verksamhetsutvecklare, biståndshandläggare och HR.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning, gärna med inriktning vård- och omsorg. Eftergymnasial utbildning inom socialt arbete och hälsosjukvård är meriterande, men inte ett krav. Tidigare arbete inom äldreomsorg är också ett krav. Har du dessutom erfarenhet som projekt- eller processledare, arbetsledare eller chef är det meriterande. Du behöver ha mycket goda kunskaper inom det svenska språket, såväl muntligt som skriftligt. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.

Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du har mycket god kommunikativ förmåga och kan samordna saker på ett effektivt sätt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och duktig på att leverera resultat utifrån uppsatta mål.

Vi erbjuder
Som projektledare erbjuder vi ett utvecklande arbete, med stor möjlighet att påverka hur den framtida äldreomsorgen i Berg. Vi tillämpar flexibel arbetstid, vilket innebär att du, utifrån verksamhetens behov, självständigt kan styra din arbetstid. Möjlighet till friskvård finns, såväl som visst distansarbete.

Tjänsten är en projektanställning, med tillträde omgående och slutdatum 2022-12-31. Möjlighet till förlängning kan finnas. Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden, och tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Varmt välkommen med din ansökan till oss på äldreomsorgen i Berg!

Kontaktinformation
Ingrid Larsson, Vård- och omsorgschef, (+46) 0687-162 12, ingrid.larsson@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


29 oktober 2024

Stadsdelssamordnare till trafikkontoret

Stadsdelssamordnare till trafikkontoret

28 oktober 2024

24 oktober 2024