OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering.Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Trivs du i en fartfylld miljö och motiveras av självständigt arbete med tydliga resultatmål? Är du intresserad av affärsrelationer och marknadsföring? Söderberg & Partners Benefits söker en projektledare till tjänsten Benefits.
Benefits förmånsportal ger våra kunders anställda en lättöverskådlig bild över vilka förmåner och rabatter de erbjuds genom sin anställning. Benefits är Söderberg & Partners snabbast växande affärsområde och nu söker vi dig som vill vara med på resan och göra skillnad.
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att implementera vår IT-plattform för nya kunder samt vidareutveckla implementationen hos befintliga kunder. Du ansvarar för projektet ifrån uppstart till lansering för kundens anställda, våra användare. Du leder och koordinerar implementationsarbetet och driver på övriga projektdeltagare.
Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö med många bollar i luften samtidigt. Du tar ytterst ansvar för att projekt fullföljs och är van att arbeta mot uppsatta deadlines. Du är en prestigelös person som tar dig an stora och små uppgifter med samma engagemang och med blicken fäst på leveransen till kund utifrån de förutsättningar som står till buds.
I rollen är du huvudkontaktperson mot höga beslutsfattare hos våra kunder och vi ser därför att du är kommunikativ och obehindrat kan kommunicera med allt ifrån vd och IT-utvecklare till löneadministratörer.
Det är önskvärt att du har utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men det personliga drivet och engagemanget väger tungt.
Vi ser gärna att du:
* Har examen inom ekonomi, teknik eller liknande
* Har ett par års erfarenhet inom projektledning och erfarenhet av mycket kundkontakter
* Har god datavana och intresse för IT-lösningar
* Är driven, självgående och lättlärd, samt utmanas av höga resultat- och kvalitetsmål
* Skapar långsiktiga relationer och vill alltid överträffa förväntningar
Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Söderberg & Partners Benefits förmånsportal samlar förmåner och erbjudanden åt våra kunder så att deras anställda får en lättöverskådlig bild av deras totala ersättning. Vi har kunder inom både offentlig och privat sektor spridda över hela landet. Organisationen är kreativ och initiativrik och medarbetarna drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter.
Vi rekryterar löpande, så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson: Filip Valentin, 08-451 52 74
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Placering: Regeringsgatan 45, Stockholm
Sista ansökningsdag: 2017-12-16