OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr 152945
Organisation: Infrastructures & Cities, Building Technologies
Placering: Örebro
Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskapen och kompetensen att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och vi firar i år 120-årsjubileum. Vi är nästan 5 000 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?
Till Infrastructure & Cities sector, Building Technologies, med placering i Örebro, söker vi en Projektledare inom Brand & Säkerhet
Vad är mina arbetsuppgifter?
Du kommer att ansvara för att driva brand- och säkerhetsprojekt i Örebro med en radie på ca.10 mil. Din roll innebär att leda, fördela, genomföra och följa upp arbetet inom dina projekt och serviceprojekt och därmed företräda Siemens intressen gentemot uppdragsgivare samt interna och externa underleverantörer.
Du bedömer vilka system kunden behöver och fungerar även vid behov som support till våra driftsättningstekniker. Du håller koll på resursbehovet/ planeringen och kommunicerar detta till personalansvarig chef.
Du kommer att projektleda migrationer och utökningar, där du tar fram och beställer material och anlitar externa installatörer som vi samarbetar med i projekten. Du använder våra IT-system för att beräkna kostnader och beställa produkter till projekten. Du är även stöd till tekniker vid planering, du kalkylerar serviceuppdrag, gör kunduppföljningar, deltar vid kundträffar med avtalskunder.
Du har ett stort ansvar för att vårda och hantera kundrelationer. Som projektledare levererar du prisförslag, initiativ, idéer och nya tekniska lösningar till våra kunder. Vid behov kommer du ha möten med kunden för att säkerställa att vi levererar lösningar efter kundens önskemål.
Vad krävs av mig?
Vi vill att du har gymnasial eller annan lämplig utbildning inom el/teleteknik eller att du har fått motsvarande kompetens från arbetslivet.
Du har god teknisk bakgrund inom någon av branscherna säkerhet, brand, el/installation eller IT.
Vi ser gärna att du har praktiskt erfarenhet av projektledning där du ansvarat för projektgenomförande, interna och externa kontakter samt haft ekonomiskt ansvar för dina projekt. Kunskap kring entreprenadjuridik ses som meriterande.
Vi tycker det är viktigt att du har goda datorkunskaper och nyttjar IT-stöd i ditt arbete idag.
Körkort är ett krav i tjänsten likaså att du kan kommunicera på både svenska och engelska.
Din vilja att träffa kunden och skapa såväl goda relationer som affärer är avgörande för att du ska lyckas i rollen. Du har modet att ställa frågor till kunden och viljan att veta svaret.
Som person är du ansvarstagande, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Då det är ett självständigt jobb ställs det även krav på din planeringsförmåga och ditt ordningssinne.
Vid behov kommer projekt/serviceuppdrag att drivas på annan ort inom vår region, som kan medföra vissa resor och övernattningar.
Hur ansöker jag?
För vidare information kontakta rekryterande chef Fredrik Dahlberg, 0708-71 89 13, eller HR, Soja Olson, 0725-11 02 39.
Välkommen med din ansökan senast den 11 december 2013, på www.siemens.se/jobb. Urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Magnus Andersson
08-578 412 55
Facklig Representant
Försäljningschef Magnus Larsson
070-871 88 52
Rekryterare Erik Dahlberg
08-728 13 52
Chef Sven Weslien
070- 728 19 58
Rekryterare Erik Dahlberg
070-728 13 52
Facklig Kontakt
Chef Hans Engberg
031-7768668
Chef Jan Hintze
070-7281248
Chef Mikael Holmberg
044-780 31 44