Projektledare budget & prognos

Arbetsbeskrivning

Vi söker en projektledare budget & prognos till myndighet inom det svenska kraftsystemet.
Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt. Idag och i framtiden.
Myndigheten har påbörjat ett arbete för att utveckla verkets förmåga inom området finansiell styrning, uppföljning och analys. En förstudie är genomförd som pekar på behov av förändringar i arbetssätt, stödsystem och analysmöjligheter
Ett projekt håller för närvarande på att startas och bemannas för att utveckla stödet för budget och prognos. Målsättningen är att skapa mer användarvänliga och enkla lösningar, bättre analysmöjligheter och beslutstöd. Dagens lösning omfattar stora delar manuellt arbete, få möjligheter till visualisering och analys. De IT-system som används för budget och prognos idag är delvis överlappande, men utan att helt möta verkets behov. Dagens arbetssätt är mycket tidsödande, det är svårt att få spårbarhet och ökar risken för fel.
Projektledaren ska driva projekt med syfte att implementera en för verket ny lösning för budget och prognos, inklusive processer, systemstöd och analysmöjligheter. Projektledaren ska skriva projektplan, identifiera och äska resurser och sedan driva projektet enligt projektplan. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis aktivitetshantering, uppföljning samt riskhantering. Projektet utförs i nära samarbete med uppdragsgivaren, tillika effektägare
Krav (OBS, obligatoriska)
Avslutad ekonomisk högskoleutbildning.Minst 5 års erfarenhet av att navigera i större, komplexa organisationer och förhålla sig till interna regelverk.Minst 8 års erfarenhet av att arbeta med projekt inom IT med verksamhetsfokus.Minst 8 års erfarenhet av att leda verksamhetsutvecklingsprojekt.Minst 8 års erfarenhet av att arbeta som projektledare med fullt ansvar för att leverera enligt uppsatta tidsramar, budget och kvalitetskrav.Minst 5 års erfarenhet av att planera, facilitera och genomföra workshops med personer på såväl strategisk som operativ nivå i verksamheten.Genomfört minst 2 lyckade projekt för införande av nya systemstöd inom ekonomiområdet, med uppnådda effektmål.Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med projektstyrningsmodell PPS och de processer som styr projektarbetet.
Meriterande
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i uppdrag som ingår i större program i en föränderlig verksamhetProjektledarcertifiering enligt IPMA, PMI eller liknandeMinst 5 års arbetslivserfarenhet av aktivt arbete med förändringsledning inom uppdrag

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2024
  • Ansök senast: 18 december 2024

Liknande jobb


20 december 2024