OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det bästa med att jobba på Systembolaget (förutom att mat och dryck är bland det roligaste som finns) är att det känns meningsfullt. De alkoholrelaterade problemen blir bevisligen mindre om alkohol säljs utan privat vinstintresse. Vårt jobb är att göra kunderna så nöjda att de vill ha monopolet kvar. Din nya arbetsplats: Enheten Varumärke ansvarar för Systembolagets externa kommunikation mot kunder och medborgare via annonsering, butikskommunikation, trycksaker, kundtidningen Bolaget och Systembolagets webbplats. Enheten ska förstärkas med en ytterligare projektledare för Butikskommunikation, med inriktning exponering och konceptutveckling. Dina arbetsuppgifter: Du kommer att vara processansvarig för Butikskommunikation - exponering/koncept, vilket innebär att du ska säkerställa utveckling och genomförande av Systembolagets butiksexponering. Du ska hålla ihop hela processen, allt ifrån planering och framtagande av ideer till produktion, leverans och uppföljning. Du kommer att delta i utveckling och kvalitetssäkring av: - kommunikationsmedia i butik - kampanjer och aktiviteter i butik - utbildningsinsatser för butikspersonal kring kommunikation i butik - kundupplevelsen i våra butikskoncept - presentation av sortimentet i butik Tillsammans med projektledaren för Butikskommunikation - kampanjer/budskap ska du utveckla och kvalitetssäkra att kampanjerna och kommunikationen "når ut" ordentligt i butikerna. Du kommer att ha löpande kontakter med butikspersonal och breda kontaktytor och samarbeten i övriga företaget. Arbetet innebär bland annat produktions- och projektplanering, löpande kontakter med externa leverantörer, interninformation, utveckling, testa och utvärdering samt uppföljning av budget och kostnader. Din profil Du ska ha 3-5 års erfarenhet från arbetsområdet butikskommunikation och exponeringsfrågor samt erfarenhet från arbete i större organisation/företag inom detaljhandel. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av att planera, driva, samordna och genomföra marknads- och kommunikationsprojekt. Du ska ha erfarenhet och god kännedom om köpbeteenden i butik, konceptutveckling i butik, butiksplanering/layout, varuläggningstekniker och space management Som person är du självständig, strukturerad och målinriktad och har förmågan att prioritera. Du har en väl utvecklad problemlösningsförmåga. Du kommer att fungera som ett stöd och en kunskapsresurs i organisationen, din förmåga att samarbeta är därför mycket viktig och du har lätt för att skapa kontakter och nätverk. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor som är beläget på Kungsträdgårdsgatan 14 i centrala Stockholm. Tjänsten innebär en del resande då våra 412 butiker finns över hela landet. Systembolaget vill tillvarata de möjligheter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan Ansök senast 7/1 via länken på vår hemsida www.systembolaget.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Eriksson
08-50330523
AnnSofie Eriksson
08-503 30524
Berit Karlsson
0433-71621
Charlotte Holm
0490-21390
Birgitta Fardstedt
0498-484633
Krister Bengtsson
0414-10011
Marco Kyllönen
0173-30028
Alan O Connell
0158-13010
Martin Hjälm
0370-70511
Stefan Hed
0248-12630