OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt stärker Göteborgs roll som kunskapsstad. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid.
Fastighetskontoret har närmare 200 anställda med en bredd av kompetenser och erfarenheter. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats.
Vår vision: Tillsammans bygger vi staden.
ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningsavdelningen förvaltar bostäder och lokaler i nära samarbete med andra avdelningar inom kontoret samt andra kommunala förvaltningar och bolag, som tillsammans arbetar med utvecklingen av staden. Du kommer att arbeta med byggprocessen i ett mycket varierat byggnadsbestånd. Teamet som du kommer att ingå i består av kollegor med olika erfarenheter och med ett stort engagemang för sitt arbete. Vi söker nu tre projektledare som ska ingå i vårt team!
Du ska som projektledare självständigt ansvara för hela byggprocessen i projekt inom fastighetsförvaltning: underhåll, större reparationer, ombyggnader och rivningar. Du ansvarar för projektets ekonomi samt följer kommungemensamma och förvaltningens egna rutiner för byggprojekt. Du arbetar på uppdrag av interna beställare och projekten är mycket varierande i både omfattning och innehåll. I projektledarrollen blir du spindeln i nätet och samarbetar bland annat med kunder, entreprenörer, myndigheter, konsulter och andra kollegor.
I uppdraget ingår också att vara byggtekniskt stöd till förvaltare samt att hålla i tekniska utredningar inom fastighets- och lokalfrågor.
KVALIFIKATIONER
Vi vill ha en bra blandning av erfarna och mindre erfarna medarbetare och därför välkomnar vi dig som är erfaren inom byggbranschen eller som precis blivit klar med din utbildning.
Du har en relevant byggteknisk högskoleutbildning där entreprenadjuridik ingår. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning eller arbetsledning inom byggsektorn. Det är även meriterande om du har erfarenhet av upphandling enligt LOU, är kontrollansvarig samt har kunskap i miljöfrågor inom fastighetsområdet. B-körkort är ett krav.
Det är viktigt att du är engagerad och drivande samt strukturerad i ditt arbetssätt men flexibel när det kommer till lösningar. Du kommer att leda olika typer av projekt vilket ställer krav på att du är kreativ och snabbt kan se nya lösningar när förutsättningar förändras. I din roll som projektledare är det viktigt att du kan samarbeta och kommunicera väl med människor i olika roller men också att du självständigt kan driva projekten framåt.
ÖVRIGT
(#LI-post)
Kontakttider:
Martha Sandoval: via mail under annonstiden
Helena Wigeborn: från v. 30
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Kärnstrand - Ekonomichef
031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist
031-368 12 24
Irene Persson - Vision
031-368 11 91
Magnus Uhrberg - SACO
031-368 12 30
Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Tf Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Annika Jenefeldt - Enhetschef
031-368 10 30
Martha Sandoval - Avdelningschef
031-368 11 02
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Iréne Persson Vision
031-368 11 91