OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid årsskiftet 2022/2023 går våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bilder ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.
Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.
ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare bygg har du en viktig roll att driva både små och större projekt från start till mål. Det avser både nybyggnadsprojekt och även ombyggnationer till bostäder och större renoveringsprojekt. Stort fokus ligger på hållbarhet för miljö, ekonomi och våra hyresgäster. Du är delaktig genom hela projekten från planering, förfrågan, upphandling, genomförande och uppföljning. Arbetet som projektledare är utåtriktat och sker i samverkan både internt med vår organisation och externt med våra hyresgäster, leverantörer samt entreprenörer.
Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
- Helhetsansvar för genomförande av projekt kopplade till investeringar och reinvesteringar
- Leda projekten från start till mål
- Delaktig i utvecklingen av framtidens boende
- Kommunikation med hyresgäster, myndigheter, entreprenörer m.fl.
KVALIFIKATIONER
Utbildningsbakgrund
- Högskoleingenjör inom bygg
Kompetens och yrkeserfarenhet.
- Minst 5 års relevant yrkeserfarenhet från branschen eller minst 10 år om utbildning saknas
- Förstå byggnaden och systemen som helhet
- Kunskap om bygglagstiftning, entreprenadjuridik, upphandling och branschregler
- Goda kunskaper inom data och administration
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Önskvärd kompetens
- Erfarenhet av lagen om offentlig upphandling
För att lyckas med uppdraget har du följande personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. Som person är du samarbetsorienterad och är tydlig och rak i din kommunikation. Du är social och utåtriktad, samt ansvarstagande. Du är lösningsorienterad och har stort kundfokus. Vidare är du affärsmässig, strukturerad och serviceinriktad. Du är van att ha många bollar i luften samtidigt och ser helhet.