OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alnova Balkongsystem startade som mekanisk verkstad 1979, började med balkonger 1989 och har sedan dess nått en framträdande position på den svenska marknaden. Alnova tillverkar och marknadsför egenutvecklade balkonginglasningar, räcken, skärmar, tak och lättviktsplattor. Företagets ledord är att leverera kvalitativa, kundanpassade och kompletta balkongssystem Valmöjligheterna är i det närmaste obegränsade och Alnovas system passar de flesta hus och miljöer. Företaget omsatte 2020 ca 145 miljoner och har drygt 60 anställda med kontor, tillverkning och utställning i Hisings Kärra/Göteborg.
Vill du vara med i teamet som skall fortsätta utveckla Alnova till att bli Sveriges bästa balkongleverantör? Har du dessutom erfarenhet från att driva projekt inom byggsektorn? Då har vi tjänsten för dig. Vi erbjuder dig ett arbete i en miljö som är väldigt öppen och välkomnande. I företaget finns goda möjligheter till utveckling.
Om tjänsten
I rollen som projektledare får du en viktig uppgift att bidra direkt till företagets utveckling och fortsatta lönsamhet. Du kommer att tillhöra ett projektteam där du ansvarar för helheten i ett antal entreprenader, från erhållet uppdrag till färdigt montage. I det dagliga arbetet kommer du ha täta kontakter med konstruktion, produktion och externa byggentreprenörer.
I arbetsuppgifterna ingår
• Ansvara för projektens genomförande och färdigställande, efter överlämning från säljorganisationen till färdigt montage.
• Att löpande följa upp och hantera projekten vad gäller ekonomi, tidplan och utförande.
• Ansvara för inmätning av balkongsystemen ute på byggplats. Ta fram tydliga mätprotokoll och konstruktionsplaner för överlämning till CAD avdelningen.
• Ansvara för den interna logistiken av projektet, mellan konstruktion, produktion och externa byggherrar.
Du kommer ansvara för ett flertal parallella projekt som varierar i storlek och omfattning. Tjänsten innebär ett varierat resande då projekten är förlagda i hela Mellansverige men med bas i Göteborg. Du rapporterar till företagets projektchef.
Vi söker dig som
För att vara aktuell för rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från bygg/entreprenadindustrin, men det är inget krav. Vad gäller utbildningsnivå så behöver du ha minst gymnasiebehörighet, gärna med byggteknisk inriktning samt mycket goda kunskaper i Officepaketet. Vi arbetar i affärssystemet Pyramid. Kunskap och förståelse för byggprocessen, bygg-och entreprenadjuridik, ritningskunskap ser vi som klart meriterande.
Du är positiv och kommunikativ med god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du tar egna initiativ och kan driva frågor mot leverantörer och interna kontaktytor på ett framgångsrikt sätt, du behöver vara en strukturerad problemlösare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Känner du att detta låter som en intressant utmaning och vill vara med på vår satsning in i framtiden så är du varmt välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie AB. Välkommen att skicka in din ansökan via jerrie.se senast 16 juni. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande så tveka inte, skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg på 0763-17 07 41.