OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Fastighetsenheten har i uppdrag att bygga, äga, förvalta och utveckla kommunens fastigheter, samt ansvara för in- och uthyrning av kommunala verksamhetslokaler och bostäder utifrån verksamhetsspecifika behov.
Som projektledare bygg kommer du att bygga nya lokaler och bostäder genom att projektera och uppföra fastigheter som efterfrågas av kommunens förvaltningar. Du kommer även att utveckla och underhålla lokaler, bostäder och utemiljö för att följa verksamheters och boendes förändrade behov över tiden och bidra till en så effektiv användning som möjligt.
Ansvar och arbetsuppgifter
• Ny-, om och tillbyggnad av verksamhetslokaler och bostäder.
• Utveckling och planerat underhåll av byggnader, markutrustning och utemiljö.
• Planera, kalkylera, budgetera och genomföra projekt i enlighet med kommunens projektstyrningsmodell utifrån verksamhetsspecifika behov och politiska beslut.
• Följa upp genomförda projekt och bevaka garantifrågor.
Kvalifikationer
Du är högskoleingenjör eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst 5 års erfarenhet inom byggbranschen som projektledare, platschef, arbetsledare, entreprenadingenjör, installationssamordnare eller liknande.
Du har goda kunskaper i entreprenadjuridik och PBL. Du är en erfaren beställare av byggentreprenader och har kunskaper om LOU och byggherrens arbetsmiljöansvar. Du har erfarenhet av att vara ute på byggen och interagera med olika yrkesgrupper. Du är en van IT-användare och har erfarenhet av CAD.
Som person är du initiativtagande, självgående och har god samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat för att nå dina mål och du balanserar ekonomi, kvalitet och tid på ett väl avvägt sätt.
Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och vill bli en av oss 14 på fastighetsenheten som brinner för att skapa välfungerande fastigheter i samhällsbygget.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommele
Sista ansökningsdag: 2020-03-01
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund