OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
We believe it’s our mission to connect you with the best talent in the candidate market. We do that by combining social media job advertising, automation, advanced machine learning software and human expertise. As your data-driven talent acquisition partner, we support you in finding, connecting with, and converting relevant talent. All this, while ensuring your employer brand presence increases and you become their employer of choice
Har du en passion för digital marknadsföring och vill hjälpa några av de största arbetsgivare att hitta nya talanger via social medier? Är du intresserad av stärka kundens varumärke via Employer branding och Talent Acquisition! Adway letar efter en projektledare som vill joina oss på vår tillväxtresa. Du ingår i vårt operativa team som jobbar likt en marknadsbyrå där vi hanterar alltifrån implementationer av vår produkt till kreativt innehållsskapande.
Vilka är Adway
Adway är ett ScaleUp-bolag med kontor i Göteborg, Stockholm, och London. Vi brinner för att hjälpa bolag att hitta de bästa kandidaterna på marknaden. Det gör vi genom att attrahera och konvertera topptalanger med hjälp av automatiserad jobbannonsering i sociala medier.
Om rollen
Som projektledare kommer du vara ytterst ansvarig för att leda kundernas employer branding strategi för att hitta rätt kompetens till deras företag, via social media. Du kommer jobba med både svenska och internationella bolag. I nära dialog med kund analyserar du kundens kompetensbehov och kartlägger hur de i dag arbetar med att attrahera kompetens, hur annonser ska utformas och hur landnings sidan ser ut. Baserat på den informationen tar du fram en digital strategi. Via betald social media på tex: LinkedIn, Instagram, Facebook, Youtube, Snapschat skapas kampanjer och marknadsföring som ska attrahera just den kompetens kunden är söker. Du driver projektet tillsammans med ditt team på Adway och eventuell extern byrå. Du hanterar budget och deadline.
Tillsammans med ditt team kommer du leda möten och workshops med kunden där din expertis inom marknadsföring och SoMe krävs, tex hur våra kunder ska arbeta med deras employer branding strategi för att attrahera önskad kompetens/målgrupp. Tillsammans med vår Social Media Content Creator, ansvara för uppföljning av kampanjernas prestation.
Vem söker vi
Vi tror att du har god erfarenhet av betald marknadsföring via Social media genom kanaler som LinkedIn Business Manager, Instagram, Facebook, Youtube, Snapschat , Google Ads och är trygg i rollen som rådgivare när det kommer till att hjälpa kunden med konsumentberättelser och digitala strategier. Du har erfarenhet av att driva projekt, hålla deadlines och hantera en budget. Kanske kommer du från en inhouseavdelning alternativt reklambyrå och vill vidare in i en roll som projektledare och jobba nära kund.
Vad kan Adway erbjuda dig?
Vi erbjuder dig att få vara med på en spännande tillväxtresa och tror starkt på individuell utveckling och vill att du ska växa i takt med bolaget! Vi har höga mål, fantastiska kollegor och en kultur som stödjer din framgång. Det finns ett nära samarbete över teamen och alla hjälps alltid åt för att leverera det bästa för våra kunder.
Bli en del av ett snabbväxande ScaleUp-bolag med korta beslutsvägar. Arbeta med en unik produkt som genererar stort värde för våra kunder. Roliga kollegor som älskar att hitta på saker både på och utanför arbetstid. After-Works, Quiz, resor och besök på våra kontor i Stockholm, Polen och London.
Så söker du
Är du Adways nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan, du söker via jerrie.se Har du frågor kontakta Frida Dire rekryteringskonsult på Jerrie, 0703 001016 frida.dire@jerrie.se
Sista ansökningsdagen är 30 november
Vi ser fram emot att höra av dig!