OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Vill du arbeta med inköp och utveckling i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Är du intresserad av att driva förändringsarbete och bygga effektiva processer? Brinner du för goda affärer och kundrelationer? Då hälsar vi dig välkommen att söka till oss på Värmdö!
Vi söker nu en projektledare för att öka nyttjandet av e-handel i kommunen.
E-handel innebär kortfattat att hela inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt och vi startar nu ett projekt för att få in fler leverantörer i systemet och få ett bättre nyttjade i kommunens verksamheter. I kommunen pågår ett omfattande arbete med innovation och digitalisering som även upphandlingsenheten är en del av.
Du kommer organisatoriskt tillhöra upphandlingsenheten som består av tio anställda som tillsammans samordnar upphandlingar och inköp för hela kommunen. Upphandlingsenheten ingår i ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret.
Rollen som projektledare innebär att du är den som leder e-handelsprojektet från start till projektslut. Du är den som informerar och återkopplar projektet internt i kommunen. I din roll som projektledare ansvarar du för att nya leverantörer läggs in i e-handelssystemet. I rollen ingår också att, tillsammans med medarbetare på enheten, planera och genomföra utbildning av kommunens beställare samt ha kontakt med systemleverantören. I uppdraget ingår även att föreslå hur kommunens inköpsorganisation ska se ut när e-handel har införts fullt ut.
Vi söker dig som har:
- erfarenhet av att leda projekt, och som är nyfiken, prestigelös och som är van att arbeta i team
- en för uppgiften relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet, som vi bedömer som likvärdig
Meriterande är tidigare erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete och kunskap om e-handel. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer samt om du har goda kunskaper i och intresse av digitalisering samt IT-utveckling. Har du erfarenhet av projektledning inom kommunal verksamhet är det en fördel. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, lösningsorienterat och affärsmässigt. Du är såväl drivande som initiativrik och behöver ha förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten.
För att lyckas i tjänsten behöver du också ha en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika människor med olika bakgrund och kompetenser och du kan flexibelt anpassa dig efter situationen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är prestigelös i ditt sätt att samarbeta med andra.
Upphandlingsenhetens huvudsakliga uppgifter är att svara för kommunövergripande upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar, rådgivning internt och till kommunala bolag, information och utbildningsinsatser. Enheten arbetar strategiskt med utveckling av kommungemensam avtalskatalog, e-handelssystem, inköpsstruktur och affärsetik.
Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 12 oktober 2021.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta upphandlingschef Viktor Morawski viktor.morawski@varmdo.se eller 08-570 480 99.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.