OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Apoteket är idag den största apotekskedjan i Sverige med drygt 370 butiker över hela Sverige med cirka 30 miljoner kundbesök per år. Vi omsätter 18 miljarder och har ca 3500 medarbetare. Vår affärsidé är att utifrån kundernas behov erbjuda ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Vi lägger kraft på att utveckla vårt butiksnät och våra kunderbjudanden och vår ambition är att underlätta för människor att få rätt läkemedel, i rätt dos och när de behöver dem
Apotekets övergripande mål är att vara den ledande och mest effektiva apoteksaktören i Sverige. Apoteket har idag en stark ställning på marknaden och varumärket tillhör det absoluta toppskiktet i Sverige. Sveriges konsumenter utsåg i mars Apoteket till det mest hållbara varumärket i apoteksbranschen i undersökningen Sustainable Brand Index, Retail Awards utsåg Apotekets VD Ann Carlsson till årets ledare och Apoteket.se utsågs till årets e-handel.
Avdelningen Försäljningsstrategi och butiksutveckling är ny inom Apoteket och har till uppgift att sätta ramarna för ett starkt kunderbjudande utifrån marknadens förändring, kundernas förväntningar och konkurrens. Teamet arbetar huvudsakligen med analys och utvärdering av olika typer av affärslägen och hur butiksformatet ska se ut och hur erbjudandet ska differentieras utifrån läge och kundernas förväntan.
I rollen som Projektledare Effektiv Butiksdrift ansvarar du för projekt kopplade till butiksdrift där du utarbetar driftsrutiner som dokumenteras i butikshandbok samt ansvarar för framtagande av utbildning av implementering.
Viktiga uppgifter i rollen:
• Ta fram driftsrutiner, logistik i butik, mottagningskontroll.
• Optimering av kundflöde.
• Hur plocka upp varor till hyllorna på bästa sätt, kassaflöde.
• Prioriteringsordning och flödesschema och med tanke på ergonomi.
• Genomförande av pilotprojekt.
• Ansvara för att utbildning inom området tas fram.
• Arbeta nära förändringsledare för implementation av rutiner.
• Arbeta internt med fokus på flöden.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, högskoleutbildning är meriterande. En lämplig bakgrund för rollen är erfarenhet av arbete i butik och erfarenhet från driftsrutiner på butikskedja inom detaljhandeln. Du kan Officepaketet och har god vana och intresse för IT. Som person har du ett starkt driv med fokus på kund. Du är självgående, strukturerad och initiativtagande. För att lyckas i rollen är du kommunikativ och har ett prestigelöst sätt som gör att du sätter laget före jaget.
Rollen är placerad på Apoteket AB:s huvudkontor i Arenastaden, Solna. I denna rekrytering samarbetar Apoteket med Jerrie. Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev snarast via www.jerrie.se. Sista ansökningsdag är den 14 juni. Urval för intervjuer sker löpande.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Malin Persson, 073-512 44 98.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741