Projektledare, Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren Projektledare som vill jobba i ett expansivt företag med kunden i fokus. Som projektledare på Swecon får du vara med och driva olika förändringsarbeten inom hela företaget.

Vi kan erbjuda dig en central roll i vårt viktiga förändringsarbete, där du ges möjlighet att själv utvecklas och bidra till Swecons fortsatta framgång. Du kommer i din roll ansvara för Swecons projektportfölj och löpande följa upp alla våra projekt avseende framdrift, ekonomi med mera.

Rollen ställer högra krav på att du är flexibel och duktig på att organisera och prioritera. Eftersom vi blir mer och mer ett digitalt företag så kommer många projekt vara kopplade till IT-lösningar, därför ser vi att du har tidigare erfarenhet av att driva förändringsprojekt där IT varit en stor del.

Som person är du beslutsam, driven och lösningsorienterad och strävar alltid efter att uppnå resultat och uppsatta mål. Vi söker dig som gillar att ha många bollar igång samtidigt och du brinner för ledarskapet samt är bra på att motivera och engagera personer i din omgivning.

Du arbetar nära processägare, verksamhetsutvecklare, super users och platschefer samt övriga avdelningar och serviceverkstäder inom hela landet, vilket medför att tjänsteresor med övernattning förekommer. Du ingår i Swecons IT-avdelning som består av sex erfarna medarbetare inklusive en projektledare. Tjänsten är placerad i Eskilstuna och du rapporterar direkt till bolagets IT-chef. Då vi har systerbolag i Tyskland och Baltikum samt är del av Lantmännen ingår även en del samarbete med kollegor utanför bolaget.

Du får möjlighet att leda det dagliga arbetet i projekt och säkerställa att aktivitetsplaner efterföljs, med det övergripande syftet att affärs- och aktivitetsmål uppnås. I dina arbetsuppgifter ligger även resursplanering, upprätta ekonomiska kalkyler och projektbudget. I vissa mindre projekt kan det bli aktuellt att du håller i utbildningar och är mer operativ.

Vi tror att du, för att lyckas i rollen, är kommunikativ, pedagogisk, förtroendegivande och utåtriktad. Du har tidigare erfarenheter av både större som mindre projekt utifrån ett nära samarbete med flera eller olika delar av verksamheten. Du har relevant utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet av att självständigt leda projekt mot uppsatta mål med goda resultat. Du har dokumenterad erfarenhet av projektstyrning och projektmodeller, samt erfarenhet av försändringsledning. Vi önskar att du är certifierad projektledare enligt vedertagna ramverk. Du har mycket goda tekniska kunskaper i IT verktyg såsom Office och projektverktyg och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 12 september.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
IT-chef, Henrik Sandberg, telefon 010 556 32 42
Monica Strömberg, fackligt ombud Unionen, telefon 010 556 34 66

Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.

Med drygt 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.

Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,1 miljarder kr (2020).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swecon
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 12 september 2021

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024